Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z
innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach
prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego
użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany
ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci
urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.
aktualizacja
23-10-2008
Mateusz BłażkowMożemy odetchnąć, budowniczowie metra dobrnęli do, wyczekiwanego od 25 lat, końca. Mamy jednak nadzieję, że prace nad II linią będą prowadzone znacznie szybciej. »
– Gdyby nie zagłada Warszawy podczas drugiej wojny światowej, już dawno mielibyśmy sieć metra – mówi „ŻW” inż. Jerzy Twardo, związany z tą inwestycją od 1951 roku do dzisiaj.
»
Projektowanie metra to dla architekta ukoronowanie kariery – mówi Andrzej Chołdzyński, twórca m.in. stacji Plac Wilsona i projektów stacji drugiej linii z Woli na Pragę. Z Andrzejem Chołdzyńskim rozmawia Aleksandra Pinkas.
»
– Metro miało być dla stolicy marchewką, na osłodę stanu wojennego. Budowa pierwszej linii to była partyzantka – opowiada były dyrektor Metra Warszawskiego Bohdan Zuń w rozmowie z Konradem Majszykiem.
»
Znaleźliśmy jedno miasto na świecie, które wolniej od Warszawy buduje metro – to Valencia w Wenezueli. Jeśli utrzymamy nasze tempo, to Londyn dogonimy dopiero... za 302 lata.
»
To był koniec lat 40. Powstał Metroprojekt. Pracownie, inżynierowie, plany, kosztorysy. Sztab dyrektorów. Duża instytucja. Potem Metrobudowa. Fanfary w całym kraju. Artykuły w „Trybunie Ludu”. Stolica będzie mieć podziemną kolej.
»
25-letni okres budowy I linii metra jest bogactwem różnych historii. Znasz taką? Wyślij nam zdjęcia lub wspomnienia na adres metro@zw.com.pl.
Mogliśmy mieć metro zamiast Pałacu Kultury? Druga linia przejedzie przez Wisłę mostem? Jaki znany wokalista budował metro? Kto odtrasza zadomowione na stacjach gołębie?
»