Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Metro niebawem odda drogi

Marek Kozubal 05-09-2014, ostatnia aktualizacja 05-09-2014 09:35

Na finiszu są już roboty prowadzone na ulicach znajdujących się nad nową linią metra.

autor: Krzysztof Skłodowski
źródło: Fotorzepa

Do końca miesiąca mają być zakończone prace nad tymi, które znajdują się nad centralnym odcinkiem podziemnej kolejki. – Proces włączania ich do ruchu może jednak potrwać dłużej, bo jest to uzależnione od odbiorów technicznych – zastrzega Tomasz Kunert z urzędu miasta.

Władze stolicy deklarują, że stopniowe oddawanie kierowcom dróg zacznie się już za kilka dni.

– Prace na ul. Prostej praktycznie zostały zakończone. W ciągu dwóch–trzech dni zostanie przygotowana dokumentacja geodezyjna, następnie wystąpimy do inspektora nadzoru budowlanego o zgodę na użytkowanie ulicy 
– mówi Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent miasta.

Sęk w tym, że do dzisiaj nie ruszyły prace przy kilkudziesięciometrowym odcinku torów na Prostej od ronda Daszyńskiego do wysokości 
ul. Wroniej. Ten łącznik mają wykonać Tramwaje Warszawskie. Kiedy rozpoczną roboty? Nie wiadomo.

– Na pewno do 30 września wykonamy remont tego fragmentu torowiska – zapewnia jednak Michał Powałka, rzecznik Tramwajów Warszawskich.

Za to dopiero w przyszłym roku będzie zrobiony gruntowny remont torowiska na Towarowej przy rondzie Daszyńskiego. Wstrzymano się z tymi pracami, bo podobne roboty były prowadzone w al. Jana Pawła II.

– Nie chcieliśmy blokować ruchu tramwajów na osi północ–południe – mówią urzędnicy.

Gotowe jest też rondo ONZ. Z kolei na ul. Świętokrzyskiej prowadzone są prace brukarskie.

– Na jezdni położona została już warstwa wiążąca, kładzione są granitowe płyty, krawężniki, wykonywane rynienki odpływowe – mówi Mateusz Witczyński z konsorcjum AGP Metro Polska, które prowadzi prace związane z rewitalizacją Świętokrzyskiej.

Ulica ta ma przypominać deptak. Ruch na niej zostanie ograniczony do jednego pasa. Wzdłuż drogi będą ścieżki rowerowe. Na chodnikach mają powstać ogródki kawiarniane.

– Zakończyły się prace na odcinku drogi do mostu Świętokrzyskiego od strony Pragi – dodaje Wojciechowicz.

4,17 mld zł kosztuje budowa centralnego odcinka II linii metra od ronda Daszyńskiego do dw. Wileńskiego

Mowa o ul. Sokolej od Wybrzeża Szczecińskiego do ul.  Zamoyskiego. Wojciechowicz stwierdził wczoraj, że ten odcinek może zostać udostępniony kierowcom 27–28 września, a ulica sama Świętokrzyska może być gotowa 
30 września.

Problem jest jednak z Targową. Ulica ta ciągle przypomina wielki plac budowy. Tramwajarze nie rozpoczęli tam prac związanych z układaniem torów.

– Od początku sierpnia mamy wybranego wykonawcę prac, ale metro nie przekazało nam placu budowy – mówi Michał Powałka. I dodaje, że na pewno roboty te nie zostaną wykonane w tym miesiącu.

– Opóźnienia związane są z awarią przy wentylatorni – przypomina Andrzej Franków, dyrektor pionu przewozów ZTM. Pod koniec maja zapadła się jezdnia na Targowej przy Kijowskiej.

– Na temat prac związanych z budową torów na Targowej trwają rozmowy z Tramwajami Warszawskimi. Trudno przewidzieć, do kiedy będą tam trwały remonty – przyznaje wiceprezydent Wojciechowicz.

Mateusz Witczyński, rzecznik konsorcjum budującego metro, nie chce komentować pretensji pod adresem jego firmy.

– Do końca tygodnia zostanie przygotowany podział robót w tym miejscu między nas i Tramwaje Warszawskie 
– mówi.

Ale Andrzej Franków z ZTM zapewnia, że choć ruch tramwajowy na razie nie zostanie  na Targowej wznowiony, to ulica będzie dostępna dla kierowców.

Życie Warszawy

Najczęściej czytane