GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Właściciel Ciechana chce 100 tys. zł od klubokawiarni. Za wylewanie piwa

blik 28-10-2014, ostatnia aktualizacja 28-10-2014 08:29

Wpłaty 100 tys. zł na konto Muzeum Powstania Warszawskiego i przeprosin żąda Marek Jakubiak, właściciel browaru Ciechan, od właścicielki stołecznej klubokawiarni „Wrzenie Świata” za akcję wylewania piwa.

Tak wyglądało wylewanie piwa Ciechan pod klubokawiarnią "Wrzenie Świata"
źródło: "Rzeczpospolita"
Tak wyglądało wylewanie piwa Ciechan pod klubokawiarnią "Wrzenie Świata"

Przeprowadzono ją we wrześniu po skandalicznych słowach właściciela browaru, który w niewybredny sposób skomentował na Twitterze wypowiedź boksera Dariusza Michalczewskiego, który publicznie zadeklarował poparcie dla środowiska LGBT.

- Nie akceptujemy mowy nienawiści. Jako księgarnia sprzedająca kawę czy piwo nie kupujemy niczego od dostawców, którzy publicznie posługują się językiem pogardy i mową nienawiści. Rozstajemy się z tym piwem, które sprzedawaliśmy w naszej księgarni przez ostatnie trzy lata – tłumaczył nam podczas akcji Wojciech Tochman, znany dziennikarz i przedstawiciel fundacji, do której należy klubokawiarnia.

Po tej akcji właściciel browaru Marek Jakubiak przeprosił za swoje słowa. Ale to nie skończyło całej sprawy. Teraz okazuje się, że chce przeprosin i pieniędzy od Fundacji Instytut Reportażu, do której należy znana klubokawiarnia. Biznesmen wysłał do niej „wezwanie do zapłaty". Domaga się w nim w ciągu trzech dni 100 tys. zł na rzecz Muzeum Powstania Warszawskiego oraz przeprosin dla swojej firmy za wylewanie piwa i namawianie do jego bojkotu.

- Bojkot do którego państwo namawialiście oraz sama akcja wylewania piwa wyczerpują definicję czynu nieuczciwej konkurencji . Czyn jakiego dopuściliście się Państwo polega na deprecjonowaniu produktu browaru, namawiania do niedokonywania ich promocji czy sprzedaży – pisze Marek Jakubiak, w swoim piśmie. Podkreśla, że produkty jego browaru cieszą się poszanowaniem na rynku nie tylko z powodu walorów jakościowych, ale także są na tle konkurencji jedyną, tak silnie rozpoznawalną marką z wyłącznie polskim kapitałem.

- Dokonaliście Państwo deprecjacji pozycji marki wypracowanej rzetelną pracą setek ludzi, którzy swoje życie związali z browarnictwem – twierdzi właściciel Ciechana. Zauważa też, że doszło do „efektu kaskadowego nakłaniania do bojkotu" jego piwa.

Jakubiak dodaje, że na na Facebooku powstało wiele profili inspirowanych akcją bojkotu piwa Ciechan, a najliczniejszy z nich zyskał aż 20 tys. lików, co oznacza że tyle osób dołączyło do bojkotu.

- Utrudnianie dostępu do rynku jest zarówno samodzielnym czynem nieuczciwej konkurencji jak i ostatecznym rezultatem bojkotu oraz akcji wylewania piwa Ciechan tak usilnie przez Państwa propagowanej. Kreowanie negatywnego wizerunku produktu jak przeznaczonego dla wybranej części społeczeństwa ma na celu wyrządzenie szkody browarowi – uważa właściciel Ciechana. – Wpływa na decyzje podejmowane przez klientów co do wyboru produktów oraz ogranicza faktyczną możliwość prowadzenia działalności przez firmę na rynku – dodaje. – A to spowoduje, żel wyobrażenie klientów o produktach browaru, a w rezultacie spadek popytu – podkreśla Jakubiak. Biznesmen uważa, że poza zasadami nieuczciwej konkurencji klubokawiarnia naruszyła także dobra osobiste browaru. – W tym zakresie rozważamy podjęcie dalszych kroków prawnych – zapowiada właściciel Ciechana. Dodaje też, że niezastosowanie się przez „Wrzenie Świata" do jego żądania zapłaty spowoduje, że firma wystąpi na drogę sądową.

Pismo od właściciela browaru Ciechan Wojciech Tochman, jeden z współwłaścicieli klubokawiarni upublicznił na swoim profilu na Facebooku. – Zabolało – napisał Tochman. I dodaje : - Ciechan żąda od Fundacji Instytut Reportażu - właściciela księgarni Wrzenie Świata - 100 tysięcy złotych w ciągu trzech dni "na rzecz Muzeum Powstania Warszawskiego - instytucji związaniem ze wspieraniem kultury polskiej i ochroną dziedzictwa narodowego". Spadłem z krzesła.

Internauci nie zostawiają suchej nitki na żądaniach właściciela browaru. - Co za niegodziwość! Nie dość na tym, co zrobił ten to jeszcze chce się w taki perfidny sposób wylansować. A żeby wszystkim w gardle ten jego produkt stanął, którzy zechcą go posmakować - napisał jeden z nich.

rp.pl

Najczęściej czytane