GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Lokal na sklep, bar i przedszkole kupię

Aneta Gawrońska 03-07-2014, ostatnia aktualizacja 03-07-2014 06:10

Ceny mkw. lokali użytkowych w inwestycjach deweloperskich w dobrych lokalizacjach przekraczają 10 tys. zł.

źródło: Materiały Inwestora

Wzrost zainteresowania lokalami komercyjnymi zauważyli i pośrednicy, i deweloperzy. Ci pierwsi mówią nawet o zapisach na takie nieruchomości.

– Dostajemy sporo pytań dotyczących powierzchni handlowych w naszych obecnych, jak i dopiero przygotowywanych projektach mieszkaniowych. Mówienie o kolejkach to jednak lekka przesada – zastrzega Ewa Przeździecka, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Unidevelopment. – Lokalami interesują się zarówno przedsiębiorcy chcący prowadzić własny biznes, którzy często woleliby lokale wynajmować, jak i klienci zainteresowani zakupem nieruchomości, niejednokrotnie w celach inwestycyjnych – dodaje dyrektor.

Część inwestorów kupuje lokale handlowe już z najemcami, przejmując od dewelopera prawa i zobowiązania wynajmującego.

W ciągach handlowych

Jak mówi Ewa Przeździecka, na nowych osiedlach największym zainteresowaniem cieszą się nieruchomości, w których można urządzić sklepy, apteki i punkty gastronomiczne. – Ostatnio klienci dość często poszukują także powierzchni usługowych z myślą o uruchomieniu prywatnego żłobka czy przedszkola – zauważa dyrektor z Unidevelopment.

Dodaje, że decydując się na lokal na etapie projektowania czy wczesnej budowy, można liczyć na dostosowanie powierzchni do konkretnej działalności. – Z punktu widzenia klienta szukającego lokali usługowych szczególnie duże znaczenie ma lokalizacja inwestycji. W atrakcyjnie położonych ciągach handlowych praktycznie każdy lokal, niezależnie od wielkości, cieszy się dużym zainteresowaniem – zapewnia Ewa Przeździecka. – Większość klientów szuka jednak lokali o powierzchni od 50 do 150 mkw. Ich nabywcami są najczęściej klienci indywidualni. W odróżnieniu od dużych firm, działających w centrach handlowych, skupiają się oni na mniejszych metrażach – tłumaczy dyrektor z Unidevelopment.

Także Rafał Zdebski, dyrektor handlowy Inpro, ocenia, że sukces przedsiębiorcy oferującego swoje usługi w lokalach użytkowych w dużym stopniu zależy od lokalizacji. Dyrektor zapewnia, że jego firma na budowanych osiedlach stara się znaleźć miejsce także na lokale handlowe.

– Najczęściej poszukiwane są powierzchnie na sklepy spożywcze, punkty oferujące podstawowe usługi, które mieszkańcy osiedli chcą mieć blisko siebie. To m.in. fryzjer, salon kosmetyczny, piekarnia, bank. Coraz bardziej popularne są też przedszkola, szczególnie na największych osiedlach, jak np. Trzy Żagle w Gdańsku – opowiada Rafał Zdebski. Dodaje, że największym zainteresowaniem cieszą się nieduże lokale o powierzchni do 80 mkw.

O dużym zainteresowaniu lokalami użytkowymi mówi także Małgorzata Ostrowska, dyrektor pionu marketingu i sprzedaży J.W. Construction Holding. A przedstawiciele spółki Victoria Dom oceniają, że klienci tej firmy najczęściej szukają lokali pod sklepy o powierzchni 50–80 mkw.

Działalność nieuciążliwa

Victoria Dom ma w ofercie jeden lokal komercyjny o powierzchni ok. 42 mkw., położony na osiedlu Viva Garden przy ul. Białołęckiej w Warszawie. Pomieszczenie nie zostało jeszcze wycenione. Inwestycja ma być oddana do użytku w czwartym kwartale 2015 roku.

Powierzchnie komercyjne na swoich osiedlach planuje także Grupa Waryński. Na warszawskim osiedlu Stacja Kazimierz (inwestycja mieszkaniowa realizowana z Polnordem) znajdzie się pięć lokali usługowych o łącznej powierzchni 787 mkw. Najmniejszy będzie miał 125 mkw., największy – 240 mkw. Jak mówią przedstawiciele dewelopera, w lokalach będzie można prowadzić sklepy, przedszkola, banki.

W inwestycji Miasto Wola, którą Waryński prowadzi z firmą Dantex, zaplanowano sześć lokali usługowych o łącznej powierzchni 723,3 mkw. W ofercie znajdą się lokale od 54,6 do 242 mkw., przeznaczone pod dowolne nieuciążliwe usługi.

Lokale komercyjne oferuje także spółka J.W. Construction. W dwóch pierwszych etapach stołecznej inwestycji Bliska Wola, realizowanej przy ul. Kasprzaka, do kupienia są powierzchnie od 45,3 do 307,5 mkw., wycenione na 12,3 tys. zł za mkw. Z kolei w gotowym wolskim projekcie Oxygen przy ul. Wroniej w Warszawie J.W. Construction oferuje lokale komercyjne o powierzchni od 135 do 241 mkw., w cenie 16,6 tys. zł za mkw. Taniej jest po prawej stronie Warszawy. Na oddanym do użytku białołęckim osiedlu Zielona Dolina na mkw. lokalu użytkowego wystarczy już 8 tys. zł. W ofercie są powierzchnie od 42 do 47 mkw.

 

Ile trzeba wydać na lokal komercyjny w bloku

W ofercie deweloperów są powierzchnie użytkowe o różnej powierzchni, 
przeznaczone na tzw. nieuciążliwe usługi:

∑ Warszawa, Bliska Wola, (etap A i B1), 
45,31 – 307,43 mkw., 12,3 tys. zł za mkw., 
J.W. Construction

∑ Warszawa, Bursztynowe Osiedle, 97,72 mkw., 
8,6 tys. zł za mkw., J.W. Construction

∑ Warszawa, Zielona Dolina, 42–47 mkw., 
8 tys. zł za mkw., J.W. Construction

∑ Warszawa, Oxygen, 135–241 mkw. 16,6 tys. zł za mkw., J.W. Construction

∑ Warszawa, Viva Garden, jeden lokal 
ok. 42 mkw., niewyceniony, Victoria Dom

∑ Warszawa, Willa Lindego, 47,5–97,5 mkw. 
13 tys. zł za mkw., Dom Development

∑ Warszawa, Osiedle Santorini, 66 i 100 mkw., 5,5 tys. zł za mkw., Unidevelopment

∑ Gdańsk, Chmielna Park, 59,3–105 mkw., 
od 7,2 tys. zł za mkw., Inpro

∑ Gdańsk, Kwartał Kamienic, od 58,7 
do 243,9 mkw., od 9,8 tys. zł za mkw., Inpro

∑ Poznań, osiedle Hevelia, 65–214 mkw., 
9,4 tys. zł za mkw., Unidevelopment

∑ Poznań, Osiedle Czarnieckiego, 38–907 mkw., 9,1 tys. zł za mkw., Unidevelopment

∑ Wrocław, Aleja Piastów, 33,9–129,6, 
7,5 tys. zł za mkw., Dom Development    
    Źródło: deweloperzy

 

rp.pl

Najczęściej czytane