Bemowo i Ursynów budują dwa różne rowery publiczne
Urząd Dzielnicy Bemowo otworzył w piątek oferty w powtórzonym przetargu na operatora systemu roweru publicznego do 2015 r.
Zgłosiła się firma Next Bike, która odpowiada za rower miejski we Wrocławiu.
Pierwszych 30 minut jazdy będzie darmowych. Każde kolejne pół godziny ma kosztować 2 zł. 10 wypożyczalni ruszy m.in. przy ratuszu Bemowa, w Forcie Bema i parku Górczewska oraz przy pętlach: Osiedle Górczewska i Nowe Bemowo.
Bemowo realizuje to przedsięwzięcie bez udziału władz Warszawy. Powód – ratusz zaplanował rower miejski, który nie obejmuje Bemowa.
– Ruszamy 1 kwietnia.
W umowie z operatorem znajdzie się zapis, że powinien dążyć do integracji obu systemów – mówi wiceburmistrz Bemowa Krzysztof Zygrzak.
Czy się uda? Z powodów technologicznych w przyszłości oba systemy mogą nie być jednak ze sobą kompatybilne.
Urząd Dzielnicy Ursynów przygotowuje rower miejski inaczej, bo we współpracy z miastem: za osiem stacji rowerowych zapłaci dzielnica, a za pięć – Zarząd Transportu Miejskiego. Ursynowskie wypożyczalnie mają stanąć m.in. przy stacjach metra, ratuszu Ursynowa czy kampusie SGGW. Lokalizacje były konsultowane z Zielonym Mazowszem.
– 13 stacji rowerowych zacznie u nas działać w połowie roku – twierdzi burmistrz Ursynowa Piotr Guział.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.