Kolorowe wiadukty na Modlińskiej
Jaskrawa czerwień – na taki kolor drogowcy zaczynają malować przęsła wiaduktów na Żeraniu. Na przebudowę Modlińskiej do granic miasta i tory tramwajowe brak pieniędzy.
Stalowe łuki po obu stronach ul. Modlińskiej nad Kanałem Żerańskim w przyszłym tygodniu będą już kolorowe. Wykonawca robi podkład przed ostatecznym malowaniem – mówi Małgorzata Gajewska z Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych.
Przebudowa Modlińskiej miała zakończyć się w marcu tego roku. Władze Warszawy zgodziły się jednak na aneks przesuwający termin na 31 października. Czyli kierowcy pojadą tędy w listopadzie.
Finisz trzeciego wiaduktu
Nad Kanałem Żerańskim i bocznicą kolejową do Elektrociepłowni Żerań – między wjazdem do Auchan na Żeraniu a ul. Kowalczyka – wciąż trwają prace. Zostały przerzucone tam dwa wiadukty drogowe, jeden tramwajowy i osobne kładki dla rowerzystów i pieszych.
Dzisiaj ruch na Modlińskiej odbywa się w trybie tymczasowym po moście tramwajowym, gdzie kierowcy mają dwa pasy do centrum. Z kolei na jednym czynnym wiadukcie drogowym – tym najbliżej Portu Żerańskiego – kierowcy mają jeden pas do centrum i trzy w stronę Legionowa.
111 mln zł będzie kosztowała przebudowa ul. Modlińskiej nad Kanałem Żerańskim i bocznicą kolejową do elektrociepłowni Żerań
Trwają ostatnie prace na drugim wiadukcie. Wykonawcy została tam jeszcze do ułożenia warstwa ścieralna jezdni, a także prace przy chodniku, ścieżce rowerowej i oświetleniu.
Od listopada Modlińska nad Kanałem Żerańskim będzie miała od strony mostu Grota-Roweckiego i Auchan dwa razy po cztery pasy. Na wysokości ul. Kowalczyka przed Płochocińską znowu zwęzi się do trzech.
Drogowcy zlecili firmie BAKS zaprojektowanie szerszej Modlińskiej aż do granicy miasta – z sześcioma wiaduktami nad poprzecznymi ulicami. To miała być bezkolizyjna wylotówka w stronę Legionowa, Zegrza i Ostrołęki. Prace projektowe pochłoną 6 mln zł, dokumentacja będzie gotowa za dwa miesiące. Niestety, drogowcy włożą ją do szuflady.
– Nie wystąpimy o zgodę na realizację inwestycji. Ten projekt pochłonąłby setki milionów złotych, których w budżecie miasta na ten cel nie ma – mówi Małgorzata Gajewska.
Dokumentacja projektowa zdezaktualizuje się po trzech latach od odebrania inwestycji od wykonawcy.
Jak to możliwe, że zamówiono projekt, a nie będzie się go realizować? Jak usłyszeliśmy, decyzję o jego zleceniu drogowcy podejmowali, zanim załamały się finanse miasta.
Tramwajowy chaos
To nie koniec absurdów. Wiadukt tramwajowy nad Kanałem Żerańskim – na razie bez torów i trakcji – będzie stał bezczynnie co najmniej przez kilka lat. Bo linię tramwajową wzdłuż Modlińskiej (przedłużenie torów od pętli Żerań FSO w stronę Tarchomina) Tramwaje Warszawskie wykreśliły ze swoich planów. Priorytetem jest tramwaj od stacji metra Młociny, przez most Północny i ul. Światowida do Mehoffera (powstanie do końca 2012 r.).
Przebudowa Modlińskiej nad Kanałem Żerańskim będzie kosztowała 111 mln zł. Wykonawcą jest konsorcjum firm Mosty Warszawa i PBDiM Mińsk Mazowiecki. Dzięki konkurencji w przetargu miastu udało się zaoszczędzić38 mln zł.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.