GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Modlin: odlot dojazdu

Konrad Majszyk 24-09-2011, ostatnia aktualizacja 26-09-2011 07:17

Lotnisko Modlin podczas Euro 2012 ma przyjąć małe maszyny biznesowe, a od jesieni odrzutowce pasażerskie. Ale jak dojechać do Warszawy? Bezpośrednio koleją – najwcześniej za dwa lata. A na Euro? Autobusem i pociągiem.

Trwa budowa parkingów na 800 miejsc postojowych.
źródło: materiały prasowe
Trwa budowa parkingów na 800 miejsc postojowych.
W górę pnie się terminal do obsługi 2 mln pasażerów rocznie. Łączny koszt budowy to ponad 300 mln zł
źródło: materiały prasowe
W górę pnie się terminal do obsługi 2 mln pasażerów rocznie. Łączny koszt budowy to ponad 300 mln zł

Lotnisko w Modlinie zaczyna przypominać port pasażerski.

W konstrukcji stalowej dachu brakuje jeszcze sześciu z  18 przęseł. Jeden z dwóch betonowych progów na pasie startowym jest w pełni gotowy. Trwa budowa płatnych parkingów na 800 aut.

Tanie linie są chętne

– Osiągniemy zdolność operacyjną przed Euro 2012 – twierdzi prezes spółki Port Lotniczy Modlin Piotr Okienczyc.

Przyspieszenie prac wymusza nadciągająca zima.W  dwupoziomowym terminalu pasażerskim – niewiele mniejszym od Terminalu 1  na Okęciu –  skończyły się prace żelbetowe. Trwa montaż konstrukcji stalowej dachu.

– Do końca listopada terminal znajdzie się pod dachem. Dzięki temu zimą wewnątrz będą trwały prace wykończeniowe. Do kwietnia przyszłego roku terminal za 70 mln zł będzie gotowy – obiecuje prezes Mostostalu Warszawa Jarosław Popiołek.

Z powodu remontu drogi startowej małe sportowe samoloty lądują „na trawie", czyli równolegle do betonowego pasa. Warte 88 mln zł prace przy remoncie pasa są zaawansowane. Erbud ułożył na 540-

-metrowym zachodnim krańcu pasa betonową nawierzchnię o grubości 80 cm.  Zanim przyjdzie mróz, to samo musi się stać na części wschodniej.

Według naszych informacji, z powodu procedur środowiskowych opóźnia się za to przebudowa hangarów, ale te nie będą miały wpływu na termin uruchomienia lotniska.

W trakcie piłkarskiej imprezy Modlin będzie przyjmował ruch tzw. general aviation, czyli małe maszyny biznesowe zamożnych kibiców – taki jest scenariusz UEFA. Pełną parą port ma ruszyć jesienią.

Według prezesa Okienczyca, lataniem z Modlina interesuje się kilkunastu przewoźników niskokosztowych. W rozmowy zaangażowany jest m.in. irlandzki Ryanair. Zgłosili się też przewoźnicy, którzy dotąd nie latali z Polski. Szczegóły poznamy po konferencji Routes w Berlinie, gdzie spotkają się zarządcy lotnisk z przewoźnikami, żeby negocjować umowy.

W korku albo pociągiem

Jak dojechać do lotniska Modlin? Duża część pasażerów wybierze samochód. Z  Warszawy można próbować się dostać Wisłostradą, a dalej  krajową „siódemką" i mostem w Nowym Dworze Mazowieckim albo ul. Modlińską i drogą nr 61. Obie trasy w godzinach szczytu są zakorkowane. Urząd Marszałkowski Adama Struzika obiecywał pasażerom na Euro 2012 łącznik kolejowy z podziemną stacją tuż przed terminalem. Przed mistrzostwami budowa nawet nie ruszy. Jest plan awaryjny.

– Spod terminalu do stacji PKP Modlin będą jeździły autobusy wahadłowe Kolei Mazowieckich. Z jednym biletem kupionym na lotnisku dojedziemy autobusem i pociągiem do centrum Warszawy – ujawnia  Piotr Okienczyc.

Z oddalonej kilka kilometrów od terminalu stacji PKP Modlin większość pociągów dotrze do Dw. Gdańskiego (tu przesiądziemy się do metra). Raz na godzinę ma jechać pociąg przez Dw. Wschodni i Centralny na lotnisko Okęcie (nowym podziemnym łącznikiem). Przejazd z Modlina do centrum Warszawy potrwa co najmniej 45 minut. Do obsługi połączenia Koleje Mazowieckie kupiły 16 pociągów Elf.

Co z budową ponad 5 km trasy pod terminal w Modlinie za 200 mln zł? – Wznowiliśmy postępowanie środowiskowe. Jest szansa, że pociąg dojedzie na lotnisko w 2013 r. – mówi wicemarszałek Mazowsza Marcin Kierwiński.

Dodaj swoją opinię

Lotnisko całą dobę

Teoretyczna przepustowość lotniska to 2 mln pasażerów rocznie. Modlin będzie przyjmować samoloty średniego zasięgu, np. typu Boeing 737. Port będzie oferował niższy standard niż Okęcie, ale przebije je niższymi opłatami lotniskowymi i możliwością przyjmowania samolotów 24 godziny na dobę. Zarządca lotniska Modlin poszukuje inwestora, który wybuduje tu hotel.

Życie Warszawy

Najczęściej czytane