GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Rower pod prąd

Maciej Miłosz 26-08-2011, ostatnia aktualizacja 26-08-2011 12:40

W Warszawie pojawiły się właśnie dwa kontrapasy, na których rowerzyści mogą jechać ulicami jednokierunkowymi pod prąd. W innych miastach jest ich więcej.

Kontrapasy ułatwiają rowerzystom poruszanie się po mieście
autor: Magda Starowieyska
źródło: Fotorzepa
Kontrapasy ułatwiają rowerzystom poruszanie się po mieście

Jeden kontrapas pojawił się na Nowowiejskiej, przy placu Zbawiciela. Choć dla samochodów jest to ulica jednokierunkowa (mogą poruszać się tylko w stronę Wisły), to rowerzystom wolno jeździć w obydwie strony. – To znakomite rozwiązanie, które ułatwia nam życie – mówi Marcin Jackowski z walczącego o lepszą infrastrukturę rowerową stowarzyszenia Zielone Mazowsze.

Podobne ułatwienie ostatnio wprowadzono także na ul. Orszady na Ursynowie.

Według rowerzystów, problemem jest to, że to dopiero drugi i trzeci kontrapas w Warszawie – pierwszy otwarto w 2006 r. na ul. Oboźnej przy UW. Tymczasem w innych miastach, np. w Łodzi, Radomiu czy Krakowie, wytyczanie takich dróg dla roweru staje się standardem.

– Takich pasów mamy 15 – wyjaśnia Michał Pyclik z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie. – Chodzi o ulice w centrum i na Kazimierzu. Wprowadzamy je tak, by szerokość jezdni, którą poruszają się auta, miała co najmniej trzy metry. No i kontrapas nie może powstać kosztem miejsc parkingowych dla samochodów. Na wszystkie zgodziła się policja, a nasi rowerzyści bardzo sobie to chwalą. To jest bezpieczne rozwiązanie, które ułatwia życie, i wkrótce będzie ich pod Wawelem jeszcze więcej.

Zupełnie inne zdanie ma w tej kwestii stołeczny inżynier ruchu Janusz Galas. – W Krakowie  łamane jest prawo. Kontrapas rowerowy musi być oddzielony od jezdni podwójną linią ciągłą, a tej w Krakowie nie ma. Dlatego też w Warszawie jest ich tak mało, bo trudno znaleźć odpowiednie miejsca. Ale nie traćmy nadziei, może to rozporządzenie zostanie kiedyś zmienione – tłumaczy urzędnik.

Ekolodzy nie mają złudzeń.

– To jest po prostu brak dobrej woli przy czytaniu przepisów – mówi Jackowski.

A Pyclik dodaje, że mają interpretację prawną, z której wynika, iż kontrapas można wytyczać i wcale nie musi być podwójnej ciągłej.

– On jedynie ma być wyznaczony na drodze – dorzuca Pyclik.

Na pytanie, czy przy budowie kontrapasów rowerowych potrzebna jest linia podwójna ciągła na całej długości pasa, odpowiedziało nam Ministerstwo Infrastruktury.

– Pas dla rowerów powinien mieć szerokość od 1,50 m do 3 m i być oddzielony od sąsiedniego pasa ruchu pojedynczą linią przerywaną lub pojedynczą linią ciągła – wyjaśnił rzecznik MI Mikołaj Karpiński. – Dodatkowo na początku pasa ruchu dla rowerów umieszcza się znak P-23 „rower".

Życie Warszawy

Najczęściej czytane