GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Ceny biletów do kina jak na Zachodzie

Adam Robiński 22-02-2008, ostatnia aktualizacja 23-02-2008 08:30

24 zł w Silver Screenie, 25 zł w sieci Cinema City, 27 zł w Multikinie - ceny biletów w warszawskich kinach poszły w górę i zaczynają powoli doganiać te z Europy Zachodniej. Weekendowy wypad we dwoje na premierę filmową to wydatek, który coraz częściej rozważyć trzeba dwa razy.

autor: Hawałej Grzegorz
źródło: Fotorzepa

Jeszcze kilka miesięcy temu za weekendowy bilet w Multikinie (od godz. 17 w piątek) płaciliśmy około 20 zł. Seanse w tygodniu stanowiły wydatek rzędu kilkunastu złotych. Wielu kinomanów korzystało z promocji, jakie oferował multipleks np. członkom klubu Nokia. Wystarczyła karta, którą producent telefonów wydawał każdemu, kto zakupił komórkę tej firmy. Dzięki przynależności do klubu można było kupić dwa bilety, w cenie 15 zł każdy. To jeszcze mniej, niż płacili np. studenci czy emeryci.

Dziś sytuacja nie jest już tak różowa. Weekendowy bilet zdrożał do 25 zł i nawet 27 zł w Złotych Tarasach. - Rzeczywiście, od stycznia ceny w naszej sieci są wyższe niż do tej pory. Dostosowaliśmy je po prostu do konkurencji - mówi Edyta Pawłowicz, kierownik ds. marketingu Multikina. - Dotychczas byliśmy najtańszą siecią w Warszawie - dodaje.

- Ceny biletów rosną, bo rośnie zainteresowanie kinem. Na ekrany wchodzi coraz więcej ciekawych filmów, także polskich. Ich sukces powoduje, że ludzie chętniej chodzą do kina - wyjaśnia Joanna Kotłowska, dyrektor relacji inwestorskich Cinema City International.

Promocja Nokii w Multikinie nie jest już tak atrakcyjna jak kiedyś. Zamiast 15 zł, za wejściówkę w programie lojalnościowym zapłacimy 18 zł w dzień powszedni i 21 zł w weekend.

- Klub Nokia przestał istnieć. Zamiast tego jesteśmy w programie lojalnościowym MyNokia. Oferta się zmieniła, a my nie możemy w nią ingerować - tłumaczy Pawłowicz.

Podobne jest z cenami biletów w innych warszawskich multipleksach. W Cinema City normalny bilet to wydatek 25 zł (20 zł w dni powszednie). Ulgi szkolne i studenckie dają trochę niższą cenę: 16 i 18 zł. W Silver Screenie wejściówki kosztują odpowiednio 19 zł (w tygodniu) i 24 zł (w weekend).

- Porównując ceny w warszawskich kinach z innymi możliwościami spędzenia wolnego czasu, nie są one tak wysokie - przekonuje Joanna Kotłowska. - Na przykład wyjście na koncert to wydatek od 40 do 100 zł, do filharmonii - 100 zł, na balet - od 70 do 100 zł.

Dla porównania, za weekendowy seans w Londynie zapłacimy od 5 do 7 funtów. Przy średniej cenie funta 4,74 zł daje to 23-33 zł. W berlińskim UCI Kinowelt Colosseum wejściówka na film od piątkowego wieczora do niedzieli to wydatek 7,20 euro (26 zł).

Zwiąż się z kinem na stałe, będzie taniej

Co pozostaje tym, którzy wyrośli już z roli żaka, a nie otrzymali jeszcze legitymacji emeryta?

- Dzięki programowi lojalnościowemu jednej z sieci komórkowych w Cinema City i Multikinie jeden bilet mam zawsze za darmo. Gdyby nie to, do kina bym chyba nie chodził - mówi Konrad Kuberski, informatyk z Łodzi, mieszkający obecnie w stolicy.

Niektóre kina zjednują sobie widza atrakcyjnymi promocjami. Kinoteka, na przykład, oferuje kartę klubowicza. Jednorazowy wydatek 8 zł umożliwia zakup biletów w cenie 13 zł przez cały rok, na seanse w dowolny dzień o dowolnej porze. Darmowy bilet po zakupie 12 innych zapewnia z kolei karta Multikinomaniaka w Multikinach.

A może zostać w domu?

Miłośnicy kina powinni też zainteresować się filmami na DVD. Ceny wydawnictw na tym nośniku są coraz niższe. Nominowany do Oskara "Katyń" Andrzeja Wajdy, jeszcze niedawno w kinach, w internetowych sklepach kosztuje około 50 zł, a w Empiku nawet 38 zł. To mniej, niż dwa bilety na seans w multipleksie. 56 złotych zapłacimy za kinowy przebój ubiegłego lata - pełnometrażową wersję kreskówki "Simpsonowie".

ŻW Online

Najczęściej czytane