GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Autobusowe hybrydy dojadą do stolicy później

Konrad Majszyk 17-05-2011, ostatnia aktualizacja 18-05-2011 10:55

Nowy tabor ma poprawić wizerunek Warszawy przed mistrzostwami Europy. Prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz obiecała, że do maja przyszłego roku z ulic znikną ikarusy, czyli 175 pojazdów z wysoką podłogą. Ale dostawy nowych autobusów niepokojąco się przedłużają.

Hybrydowy przegubowy solaris
źródło: materiały prasowe
Hybrydowy przegubowy solaris

 

– Zakończą się przed końcem roku – uspokaja wiceprezes Miejskich Zakładów Autobusowych Jan Kuźmiński. – Wyjątkiem mogą być tylko autobusy hybrydowe, których produkcja jest bardziej skomplikowana. Te przyjadą w 2012 roku.

A jeszcze na początku roku władze Warszawy obiecywały, że dostawy wszystkich 168 niskopodłogowych pojazdów – także „hybryd" z napędem spalinowym i elektrycznym – mają się zakończyć do 30 listopada 2011 roku.

Największe zamówienie autobusowe w Polsce zostało podzielone na trzy części. Kontrakt na 20 pojazdów 10-

-metrowych wygrał polski Solbus z ofertą 8,2 mln zł (pojazdów tego producenta jeszcze w Warszawie nie ma).

Dwie pozostałe części przetargu na 36 autobusów 12-metrowych i 112 przegubowców o długości 18 metrów wygrał dominujący w stolicy Solaris. Ten polski producent z Bolechowa pod Poznaniem zaproponował odpowiednio: 38 i 160 mln zł.

W ramach oferty na przegubowce dołożył cztery pojazdy hybrydowe, które były dodatkowo punktowane.

Z kwitkiem odeszły polski Autosan oraz niemieckie koncerny: MAN i Mercedes.

Przetarg został ogłoszony w grudniu, a oferty otwarto w lutym. Ostatecznie rozstrzygnięto go pod koniec marca. Dlaczego umowy wciąż nie ma? Opóźniły ją wnioski pokonanych koncernów do Krajowej Izby Odwoławczej. Ta ostatecznie przyznała rację komisji przetargowej MZA.

MZA planują przetarg na 100 kolejnych niskopodłogowców. Wtedy z ulic z regularnych linii powinny zniknąć wszystkie ikarusy. Produkowane od lat 70. ubiegłego wieku węgierskie autobusy   mają być używane już głównie na liniach cmentarnych.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane