GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Warszawiacy tracą w korkach 2 mld zł

kmaj, Robert Przybylski 13-01-2011, ostatnia aktualizacja 14-01-2011 09:14

Zatory w siedmiu miastach kosztują Polaków 3,7 mld zł rocznie. Ponad połowę tej kwoty tracą warszawiacy – wynika z najnowszego raportu Deloitte i Targeo.

autor: Seweryn Sołtys
źródło: Fotorzepa
Ile tracą kierowcy z powodu spalonego w korkach paliwa i utraconego czasu? Z wyliczeń twórców rankingu wynika, że w Warszawie jest to prawie 2 mld zł. To niechlubny rekord w skali Polski i wymierne straty dla gospodarki. ∑
źródło: Życie Warszawy
Ile tracą kierowcy z powodu spalonego w korkach paliwa i utraconego czasu? Z wyliczeń twórców rankingu wynika, że w Warszawie jest to prawie 2 mld zł. To niechlubny rekord w skali Polski i wymierne straty dla gospodarki. ∑

Warszawa: w porannych korkach przejazd 10 km trwa tu średnio o 15 min dłużej niż poza godzinami szczytu. W Katowicach są to zaledwie cztery minuty. Dane pochodzą z czujników GPS z 70 tys. aut w całej Polsce. Targeo wylicza, że dojeżdżający do pracy 5 km warszawiacy tracą w korkach blisko pięć godzin w miesiącu. W Katowicach są to niecałe dwie godziny.

Średni czas przejazdu 10 km w Katowicach wynosi osiem minut, w Warszawie jest ponad trzy razy dłuższy (25 min). Tylko w Krakowie zajmuje więcej – 28 min.

Jak wskazały urządzenia GPS, zakorkowana Warszawa ma najniższą prędkość przejazdu: średnio 38 km/godz. Najwyższą mają Katowice – przekracza 63 km/godz.

Skąd taka różnica między Warszawą i Katowicami?

– Wysoka prędkość przejazdu przez Katowice wynika z faktu wykorzystywania obwodnic, których w stolicy brakuje – mówi Rafał Antczak z Deloitte. Obwodnica Śródmieścia i centrum nie jest ukończona – brakuje odcinków po praskiej stronie Wisły. Powstająca tzw. obwodnica ekspresowa do końca 2012 r. ograniczy się do trasy S8 przez Bemowo i S2 przez Włochy, a na resztę... brakuje pieniędzy.

W korkach warszawiacy tracą rocznie z powodu spalonego paliwa i straconego czasu 2 mld zł. W siedmiu największych miastach Polski jest to łącznie 3,7 mld zł.

Rafał Antczak jednocześnie podkreśla, że Warszawa wydaje najwięcej ze wszystkich polskich miast na transport publiczny. Do końca 2013 roku mają powstać dwie trasy tramwajowe – na ul. Powstańców Śląskich i moście Północnym – i odcinek metra Rondo Daszyńskiego – Dworzec Wileński. W latach 2007 – 2010 wydatki w stolicy sięgnęły 6,3 tys. zł na mieszkańca. Udział transportu w wydatkach stolicy dochodzi do 28 proc. Dla następnego Krakowa to 24 proc.

Mimo to warszawiacy są najmniej zadowoleni z transportu. Aż 54 proc. narzeka na brak zielonej fali. – Nie wykorzystuje się najprostszych i najtańszych działań takich jak synchronizacja świateł ulicznych – ocenia Michał Beim z politechniki w Kaiserslautern.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane