Łazienkowska stanie na amen
Ogromne utrudnienia czekają kierowców na jednej z najważniejszych przepraw przez Wisłę
Na Trasie Łazienkowskiej wyburzonych ma zostać dziewięć estakad, a w ich miejsce postawione będą nowe. Osiem po śródmiejskiej stronie Wisły, a jedna po stronie praskiej. Urzędnicy zgodzili się je zburzyć, bo są tak skorodowane, że ich naprawa nic nie da.
Prace zaczną się najprawdopodobniej jeszcze wiosną.
W jednym momencie mają trwać prace przy nie więcej niż dwóch estakadach. – Czasowo będą zamykane odcinki Trasy Łazienkowskiej – mówi Małgorzata Gajewska, rzecznik Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych. Chodzi o zjazdy z trasy na ul. Czerniakowską oraz Wał Miedzeszyński.
Choć urzędnicy pocieszają, że sama trasa w całości nie zostanie zamknięta, korki mogą być niewyobrażalne. A już dzisiaj bywa niemiłosiernie zakorkowana.
W tym tygodniu otwarto koperty z ofertami firm, które przystąpiły do przetargu na remont trasy. Do rozpisanego w poprzednim roku postępowania zgłosiło się 16 firm, proponujących cenę od 30,6 do 48,9 mln zł. Najtańszą ofertę zgłosił Strabag.
– Firmy uczestniczące w przetargu mają jeszcze czas na złożenie odwołania. Jeśli nie będzie odwołań, zawrzemy umowę ze Strabagiem – zapowiada Małgorzata Gajewska.
Od momentu podpisania kontraktu firma będzie miała 24 miesiące na rozebranie starych estakad i postawienie nowych o łącznej długości 1570 metrów.
Prace obejmą również m.in. dobudowę nowego pasa ruchu na ul. Czerniakowskiej od zjazdu z Trasy Łazienkowskiej w kierunku Wilanowa do skrzyżowania z ul. Łazienkowską (o długości 140 metrów). Ponadto przebudowane mają być chodniki, drogi dojazdowe i pas zieleni. Wykonawca będzie musiał przebudować także m.in. oświetlenie, sieć telekomunikacyjną, energetyczną i kanalizację, w tym sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu ulic Czerniakowskiej i Łazienkowskiej.
Kiedy robotnicy zaczną burzyć wiadukty? Urzędnicy ZMID przewidują, że jeszcze wiosną. – Rozpoczęcie prac będzie zależało od tego, kiedy zostanie otwarty tunel pod Wisłostradą – przyznaje nam jeden z miejskich urzędników. Po zeszłorocznej katastrofie na pobliskiej stacji metra Powiśle wciąż trwają tam prace zabezpieczające tunel przed zawaleniem. Być może uda się go otworzyć w czerwcu.
Jednak jak zaznacza Karolina Gałecka, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich, wcześniej wykonawca prac na Trasie Łazienkowskiej będzie musiał przygotować projekt organizacji ruchu. W dokumencie tym znajdzie się m.in. szczegółowy harmonogram zamykania zjazdów: – Projekt ten muszą zatwierdzić policja oraz inżynier ruchu, który może wprowadzić do niego poprawki.
Na potężne utrudnienia muszą się przygotować także kierowcy na moście Grota-Roweckiego. Jeszcze w tym roku – na przełomie drugiego i trzeciego kwartału – rozpocznie się przebudowa ekspresowej „ósemki" od węzła Powązkowska do węzła Modlińska.
Prace potrwają 27 miesięcy. Przeprawa będzie poszerzana do pięciu pasów w każdym kierunku. Z kolei sama trasa AK na odcinku od ul. Modlińskiej do Powązkowskiej ma mieć po trzy pasy w każdym kierunku. Powstaną też ekrany akustyczne, nowe chodniki oraz ścieżki rowerowe.
Roboty za 544 mln zł przeprowadzi konsorcjum firm: Astaldi z Włoch i Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.