GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Burżuazja czterech kółek

ro­bert bi­skup­ski 09-03-2012, ostatnia aktualizacja 09-03-2012 22:30

Warszawiacy kupują coraz więcej luksusowych aut. Samych rolls-royce’ów przybyło w stolicy w zeszłym roku 14

Warszawiacy się wzbogacili i chętniej kupują luksusowe auta  marki Rolls-Royce czy Bentley? Niestety, nie. Większość kupuje je... na wynajem
źródło: materiały prasowe
Warszawiacy się wzbogacili i chętniej kupują luksusowe auta marki Rolls-Royce czy Bentley? Niestety, nie. Większość kupuje je... na wynajem
źródło: materiały prasowe

Jak wy­ni­ka ze sta­ty­styk urzę­du mia­sta, w 2011 r. w Warsza­wie za­re­je­stro­wa­no 40 ben­tleyów, 17 fer­ra­ri, 14 rolls-roy­ce'ów oraz 100 po­jaz­dów Lam­bor­ghi­ni.

– Ale te ostat­nie to przede wszyst­kim cią­gni­ki rol­ni­cze – za­strze­ga Ro­bert Trza­ska z biu­ra pra­so­we­go urzę­du mia­sta.

Z da­nych ra­tu­sza wy­ni­ka, że naj­bo­gat­si pod wzglę­dem po­sia­da­nia eks­klu­zyw­nych wo­zów są miesz­kań­cy Śród­mie­ścia. To tu za­re­je­stro­wa­no po­nad po­ło­wę no­wych fer­ra­ri (osiem sztuk) i jed­ną czwar­tą ben­tley­ów (dzie­sięć aut), trzy rolls-roy­ce'y i czte­ry wo­zy mar­ki Lam­bor­ghi­ni.

Ochota na maserati

O jed­ne­go „rol­l­sa" mniej za­re­je­stro­wa­no na Wo­li. Miesz­kań­cy tej dziel­ni­cy jeż­dżą też czte­re­ma no­wy­mi ben­tley­ami i czte­re­ma lam­bor­ghi­ni.

Z ko­lei na Ocho­cie przy­były dwa maserati, je­den ben­tley i je­den aston mar­tin.

Kup­no no­we­go fer­ra­ri to wy­da­tek rzę­du 800 tys. zł. Ce­ny no­we­go ben­tleya za­czy­na­ją się od mi­lio­na. Jesz­cze droż­szy jest rolls-roy­ce – za­pła­ci­my za nie­go co naj­mniej 1,5 mln zł.

Zwięk­szo­ny ruch wi­dać rów­nież w war­szaw­skich sa­lo­nach eks­klu­zyw­nych ma­rek. Nie­daw­no Fer­ra­ri ogło­si­ło, że już w pierw­szej po­ło­wie lu­te­go sprze­da­no tran­szę aut prze­zna­czo­ną na ca­ły 2012 r. Do­sko­na­łe wy­ni­ki sprze­da­ży mar­ka mia­ła rów­nież w ze­szłym ro­ku.

– W ze­szłym ro­ku sprze­da­li­śmy o 110 proc. wię­cej sa­mo­cho­dów niż w 2010 r. – mó­wi  dy­rek­tor sa­lo­nu Ben­tleya w War­sza­wie Piotr Ję­drach. – No­we sa­mo­cho­dy ku­pi­ło u nas 20 osób. Pro­gno­zu­je­my, że w tym ro­ku sprze­daż bę­dzie jesz­cze więk­sza, ok. 20 – 24 sztuk.

Czy ten ruch w interesie oznacza, że warszawiacy nagle się wzbogacili i postanowili inwestować w luksusowe cztery kółka?

Eks­per­ci ryn­ku mo­to­ry­za­cyj­ne­go za­uwa­ża­ją, że niestety nie.

Spora część luk­su­so­wych sa­mo­cho­dów ku­po­wa­na jest po prostu na wy­na­jem, np. przy okazjach ślu­bów, wie­czo­rów ka­wa­ler­skich i pa­nień­skich.

Jak wy­ni­ka z ostat­nie­go ra­por­tu na temat dóbr luk­su­so­wych przy­go­to­wa­ne­go przez fir­mę do­rad­czą KPMG, prze­cięt­ny luk­su­so­wy sa­mo­chód re­je­stro­wa­ny w Pol­sce ma... wię­cej niż pięć lat. – Ozna­cza to, że ist­nie­je bar­dzo du­że za­po­trze­bo­wa­nie na luk­su­so­we mar­ki sa­mo­cho­dów, ale Po­la­cy wciąż nie są na ty­le bo­ga­ci, aby po­zwo­lić so­bie na za­kup no­wych mo­de­li – ocenia To­masz Wi­śniew­ski, part­ner w dzia­le do­radz­twa fi­nan­so­we­go KPMG.

My­lił­by się jed­nak ten, kto by po­my­ślał, że war­sza­wia­cy prze­sta­li in­te­re­so­wać się po­pu­lar­ny­mi, tań­szy­mi au­ta­mi. Bo sta­ty­stycz­ny war­sza­wiak jeź­dzi... sko­dą. – To by­ła naj­czę­ściej ku­po­wa­na mar­ka w 2011 r. – po­twier­dza Ro­bert Trza­ska.

Wśród naj­czę­ściej ku­po­wa­nych aut uży­wa­nych prym wio­dą ople. Łącz­nie w sto­li­cy za­re­je­stro­wa­no ich w ze­szłym ro­ku 8 tys. Du­żą po­pu­lar­no­ścią cie­szy­ły się też w na­szym mie­ście to­yo­ty i volks­wa­ge­ny (po 7 tys. sztuk) oraz for­dy (6,5 tys.)

Oszczęd­ne pa­nie

Z da­nych ban­ko­wych wy­ni­ka, że luk­su­so­we sa­mo­cho­dy ku­pu­ją przede wszyst­kim męż­czyź­ni.  W 2011 r. naj­droż­sze au­to, któ­re­go za­kup zo­stał współ­fi­nan­so­wa­ny kre­dy­tem z MultiBanku, na­był męż­czy­zna i by­ło to po­rsche o war­to­ści 522 tys. zł. Naj­bar­dziej „roz­rzut­na" ko­bie­ta ku­pi­ła au­to o wie­le tań­sze – bmw za 234 tys. zł. Też na kre­dyt.

– Sa­mo­chód dla ko­bie­ty to na­dal głów­nie śro­dek trans­portu, więc przede wszyst­kim mu­si być prak­tycz­ny. Męż­czyź­ni czę­ściej wy­bie­ra­ją au­ta dro­gie i efek­tow­ne – ana­li­zu­je Pau­la Na­chny­bi­da, eks­pert ds. kre­dy­tów sa­mo­cho­do­wych w MultiBanku i mBanku. – Ob­ser­wa­cje te po­twier­dza­ją da­ne fir­my kon­sul­tin­go­wej Ba­in & Co, z któ­rych wy­ni­ka, że w 2010 r. w Eu­ro­pie tyl­ko 10 proc. sprze­da­ży luk­su­so­wych i spor­to­wych sa­mo­chodów, tj. Ma­se­ra­ti czy Fer­ra­ri, wy­ge­ne­ro­wa­nych zo­sta­ło przez ko­bie­ty – do­da­je.

Życie Warszawy

Najczęściej czytane