GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Kierowcy skaczą na „hopkach”

Marek Kozubal, Konrad Majszyk 22-11-2010, ostatnia aktualizacja 22-11-2010 21:31

Do 15 grudnia ma zniknąć garb z al. KEN przy Multikinie. Kierowcy stworzyli nam listę innych „hopek”, które zagrażają bezpieczeństwu ruchu. Co na to drogowcy? – Trzeba jeździć 50 km/godz.

Urząd Dzielnicy Ursynów otworzył wczoraj oferty w przetargu na przebudowę skrzyżowania al. KEN z ul. Indiry Gandhi. To tutaj znajduje się groźne wybrzuszenie jezdni, z powodu którego dochodzi do wypadków. Zgłosiły się trzy firmy. Ceny wahają się od 712 do 870 tys. zł.

– W przyszłym tygodniu planujemy podpisać umowę. „Hopka” zniknie do połowy grudnia – obiecuje rzeczniczka Urzędu Dzielnicy Ursynów Monika Beuth-Lutyk.

Po naszym tekście z ubiegłego tygodnia czytelnicy alarmują, że budowana przez dzielnicę od lat 90. ubiegłego wieku al. KEN jest usłana „hopkami“. Niebezpieczne uskoki znajdują się np. na skrzyżowaniach z ul. Herbsta i Ciszewskiego. W ratuszu Ursynowa usłyszeliśmy, że będą likwidowane „sukcesywnie”.

– Przy okazji drogowych przetargów ceny okazują się z reguły niższe od kosztorysów. Oszczędności zainwestujemy w likwidację „hopek” – obiecuje Monika Beuth-Lutyk.

Po ostatnim tekście w „ŻW” warszawiacy wpisywali się na blogu i przysyłali e-maile z innymi niebezpiecznymi uskokami do likwidacji (patrz ramka).

Policja w raportach dotyczących wypadków i kolizji nie podaje jako przyczyny wjazdu na uskok. Za to jednym z ważniejszych powodów jest niedostosowanie prędkości do warunków panujących na drodze (w tej kategorii mieszczą się „hopki”). Taka była przyczyna 15,5 proc. wypadków w tym roku w stolicy.

– Nie uwzględniamy wjazdu na uskok w statystykach, ale problem jest – mówi policjant. – Zwykle takie miejsca są oznakowane, można na nie wjeżdżać z niewielką prędkością – precyzuje Wojciech Pasieczny ze stołecznej drogówki.

Zbigniew Kawalec jest właścicielem warsztatu samochodowego przy ul. Wynalazek.

– Stan dróg to problem Warszawy. Co drugi samochód, który do mnie trafia, ma uszkodzenia spowodowane złym stanem dróg – mówi Zbigniew Kawalec. – Auto eksploatowane w Warszawie często po trzech latach wymaga remontu zawieszenia. Zwykle jest uszkodzony wahacz. Po wjeździe na „hopkę” można uszkodzić układ wydechowy, czyli wygiąć tłumik – wyjaśnia.

Drogowcy nie chcą jednak brać odpowiedzialności za uskoki na jezdniach. – Gdyby kierowcy jeździli z przepisową prędkością 50 km/godz., żadna „hopka” nie byłaby dla nich groźna – twierdzi rzeczniczka Zarządu Dróg Miejskich Urszula Nelken.

Które garby mają szansę zniknąć (oprócz al. KEN, za którą wziął się Ursynów)? Na Trasie Toruńskiej zrobi się równo w 2012 roku, kiedy prace zakończy Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. W przyszłym roku ZDM ma remontować Trakt Lubelski.

Ponadto ZDM zapowiedział wczoraj po południu przygotowanie szczegółowego planu walki z „hopkami”. Ten ma być gotowy w ciągu najbliższych dni.

„Hopki” od czytelników

∑ Kazimierzowska/Odyńca

∑ Woronicza/Wielicka

∑ Spacerowa/Goworka (prawy pas prowadzący w dół)

∑ Waszyngtona u zbiegu z Grenadierów i Międzyborską – za torami tramwajowymi

∑ Wawelska/Grójecka

– na torach tramwajowych

∑ Trasa Toruńska obok Marywilskiej (dylatacja wiaduktu tymczasowego)

∑ Trakt Lubelski/Lucerny

∑ Wał Miedzeszyński/Trakt Lubelski

Życie Warszawy

Najczęściej czytane