Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Stary młyn zakręci Trasą Świętokrzyską

mag, nat 26-09-2010, ostatnia aktualizacja 27-09-2010 21:46

Procedury związane z budową trasy przedłużą się. Powód? Na prace przy Młynie Michla zgodzić się musi konserwator.

Trasa potrzebna, zabytek chroniony. Trasa  Świętokrzyska  ma ułatwić  dojazd do centrum miasta mieszkańcom Pragi, Targówka  i Ząbek. Dwa pasy  w jedną stronę  i nowa linia tramwajowa przekierują część ruchu na most Świętokrzyski.
źródło: Życie Warszawy
Trasa potrzebna, zabytek chroniony. Trasa Świętokrzyska ma ułatwić dojazd do centrum miasta mieszkańcom Pragi, Targówka i Ząbek. Dwa pasy w jedną stronę i nowa linia tramwajowa przekierują część ruchu na most Świętokrzyski.

Ministerstwo Kultury odrzuciło w tym miesiącu skargę ratusza. Miejscy urzędnicy nie zgadzali się na wpisanie do rejestru zabytków kawałka działki obok Młyna Michla, na której planowana jest budowa Trasy Świętokrzyskiej.

Decyzja resortu oznacza, że teraz wszelkie prace na spornym odcinku muszą uzyskać pozytywną opinię konserwatora. Nawet jeśli nie trzeba będzie zmieniać przebiegu trasy, to załatwianie formalności związanych z budową znacznie się wydłuży.

– Miasto, aby zacząć jakiekolwiek roboty, musi dostać zgodę stołecznego konserwatora zabytków. Jeśli opinia będzie nie po myśli ratusza, urzędników miejskich czeka odwoływanie się do ministerstwa. Spiętrzenie formalności może opóźnić budowę trasy – podkreśla Jan Jakiel ze Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji. Ponadstuletni Młyn Michla wraz z otoczeniem wojewódzka konserwator wpisała do rejestru zabytków w ubiegłym roku.

Wtedy to okazało się, że działka młyna „wychodzi” na planowaną trasę na odcinku od ulicy Objazdowej do Nowozabranieckiej. Miasto odwołało się od decyzji konserwatora do ministra kultury i przegrało.

Przedłużenie Trasy Mostu Świętokrzyskiego to jedna z bardziej potrzebnych inwestycji po prawej stronie Wisły. Planowana trasa zaczyna się od nowej obwodnicy śródmiejskiej – ulicy Zabranieckiej, biegnie wzdłuż torów kolejowych do Legionowa, dochodzi do Wybrzeża Szczecińskiego i mostu Świętokrzyskiego. Najistotniejszym celem trasy będzie odciążenie zakorkowanej ul. Targowej. – Łatwiej będzie się jeździło ul. 11 Listopada i al. Solidarności. Znacznie skróci się także czas dojazdu do centrum miasta – mówi Marta Zawiła-Piłat, rzecznik Pragi-Północ.

Trasa miała zostać ukończona przed 2012 r. Na inwestycję przewidziano ok. 150 mln zł.

Życie Warszawy

Najczęściej czytane