GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Dźwigowa stoi na wodzie. Tunel do zamknięcia

Konrad Majszyk 27-08-2010, ostatnia aktualizacja 28-08-2010 12:39

Świeżo wyremontowana ul. Dźwigowa zapada się z winy fatalnego stanu instalacji kolejowych. Żeby je naprawić, trzeba wyłączyć tunel z ruchu nawet na kilka tygodni. To oznaczałoby paraliż Włoch, Ursusa i Bemowa.

Dźwigowa. Wieczny korek, smród spalin i zapadająca się jezdnia
autor: Darek Golik
źródło: Fotorzepa
Dźwigowa. Wieczny korek, smród spalin i zapadająca się jezdnia

Podmywana Dźwigowa zapadła się już po raz drugi tego lata, mimo że w kwietniu Zakład Remontów i Konserwacji Dróg przeprowadził tu weekendowy remont. W weekend przejazd między Bemowem a Włochami i Ursusem był sparaliżowany.

Dzisiaj ruch tunelem pod gęstwiną torów prowadzących na Odolany odbywa się bez przeszkód, ale na nowej jezdni straszą dwie wielkie łaty z kostki brukowej. Jak się dowiedzieliśmy, to nie ostatnie w najbliższych tygodniach zamknięcie Dźwigowej.

– Dlaczego musimy grzebać w nowej nawierzchni? Bo pacjent jest w stanie krytycznym i trzeba otwierać klatkę piersiową – porównuje rzecznik Zarządu Dróg Miejskich Adam Sobieraj. – Jezdnia w tunelu znajduje się na niestabilnym podłożu i jest podmywana. Wspólnie z kolejarzami ustalamy przyczynę tego stanu – dodaje.

Jak się dowiedzieliśmy, cztery dni po weekendowej awarii przedstawiciele PKP sprawdzali działanie studni odwodnieniowej na Dźwigowej. Wyniki są zatrważające.

– Skierowałem na Dźwigową diagnostów, którzy testowali instalacje – przyznaje dyr. Zakładu Linii Kolejowych Jan Telecki. – Nie mam jeszcze pełnego raportu. We wtorek spotkam się w tej sprawie z dyrektor ZDM Grażyną Lendzion. Ustalimy, jak naprawić Dźwigową – zapowiada. Według naszych informacji, testy wykazały, że kolejowy kanał jest niedrożny. Zamiast do tzw. drenaży woda spływa z nasypów i zbiera się pod jezdnią. Drogowcy mówią, że nowiutki asfalt jest jak kożuch na mleku.

Generalna przebudowa systemu odwodnienia oznaczałaby katastrofę komunikacyjną. Także kolejarze planują bowiem od 20 września do 19 listopada zamykać tory między Dworcem Zachodnim i Pruszkowem. Jeśli remonty się skumulują, z Ursusa nie da się dojechać do centrum ani autem, ani pociągiem.

Na dodatek kolej nie pali się do współfinansowania prac. Tory na puszczonej nad Dźwigową kolejowej linii i instalacje pod nimi należą do dwóch spółek, które mogą przerzucać się odpowiedzialnością.

Jakie będą koszty inwestycji – nie wiadomo. Ratusz chciał odłożyć prace na Dźwigowej do czasu wybudowania Nowolazurowej między Al. Jerozolimskimi i Połczyńską. To stanie się najwcześniej w 2012 roku.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane