GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Charlotte Cotton, „Fotografia jako sztuka współczesna” *****

Anna Kilian 01-07-2010, ostatnia aktualizacja 01-07-2010 21:30

Dawno nie miałam w rękach tak wspaniale wydanej książki. Zaczynam od komplementowania jej zewnętrza, bowiem to ogromna przyjemność czytać kompendium na temat współczesnej fotografii artystycznej jednocześnie rozsmakowując się w jej warstwie wizualnej – dwustu czterdziestu trzech zdjęciach!

Charlotte Cotton, „Fotografia jako sztuka współczesna”
źródło: materiały prasowe
Charlotte Cotton, „Fotografia jako sztuka współczesna”

Każdy prawdziwie zainteresowany tą gałęzią sztuki powinien przeczytać tę pozycję a potem z przyjemnością po nią sięgać.

Autorką książki jest Charlotte Cotton, obecnie dyrektorka kreatywna brytyjskiego The National Media Museum. Jej ścieżka kariery jest imponująca – wcześniej była kuratorką i dyrektorką Departamentu Fotografii w The Los Angeles County Museum of Art, dyrektorką programową londyńskiej The Photographers` Gallery oraz kuratorką fotografii Victoria and Albert Museum. „Fotografia jako sztuka współczesna” ma klarowną i jasną strukturę. Cotton podzieliła swoją publikację na osiem rozdziałów. W „Jeśli to jest sztuka” przedstawiła strategię, jaką posługują się fotografowie, by przygotować podwaliny działalności artystycznej. Wpływ na współczesną fotografię zachodniego malarstwa figuratywnego XVIII i XIX wieku zbadała w rozdziale „Pewnego razu”. Dla przedstawień nieudramatyzowanych znalazło się miejsce w części zatytułowanej „Deadpan”. Zaraz potem „Coś i nic”, czyli rzecz o tematyce. Współcześni fotografowie widzą potencjał w każdym detalu codziennego życia. Można także ująć to tak – to fotografia nadaje znaczenie każdemu prozaicznemu detalowi.

Dokumentacja więzi międzyludzkich to temat „Życia intymnego”, zaś ważnych wydarzeń – „Chwil w historii”. Końcowe partie książki poświęcone są praktykom fotograficznym – remake`om sławnych zdjęć, reklam prasowych, kadrów filmowych, itd. („Na nowo”) – oraz metodom cyfrowym w opozycji do tradycyjnych („Fizyczne i materialne”). Książka Cotton wspomina najpewniej wszystkie najważniejsze nazwiska współczesnej fotografii – Nan Goldin, Cindy Sherman, Andreasa Gursky`ego czy Nobuyoshi Arakiego a oprócz nich dziesiątki innych. Warto po nią sięgnąć, bo to nie tylko rzecz dla koneserów, ale i czytelników obdarzonych zmysłem estetycznym.

Charlotte Cotton, „Fotografia jako sztuka współczesna”, Wydawnictwo Universitas, lipiec 2010

Życie Warszawy

Najczęściej czytane