Teatralne abc – ocenia Agnieszka Rataj
[Ja] 3 czyli dwa do jednego**, komedia, reż. i wyk. Adam Sajnuk, Tomasz Jachimek, Jerzy Jan Połoński, KONSEKWENTNY
Ciężki żywot mężczyzny po zawale, czyli jak pogodzić siebie samego ze sprzecznymi żądaniami serca i umysłu. Kabaretowo, dla widzów oczekujących większej zabawy niż poważnych teatralnych przeżyć.
60/09***, dramat, reż. Lena Frankiewicz, wyk. Roma Gąsiorowska, Lena Frankiewicz, WYTWÓRNIA
Powrót w świat „Niewinnych czarodziei” i czas odwilży. Sentymentalny, chwilami wzruszający, choć niewiele poza tym.
Akompaniator, komedia, reż. Grzegorz Chrapkiewicz, wyk. Hanna Śleszyńska, Jan Jankowski, SYRENA
Beznadziejnie zakochany od lat w śpiewaczce operowej akompaniator decyduje się wyznać jej wreszcie swoje uczucia. Wybiera jednak najmniej odpowiedni moment...
Bagdad Cafe****, musical, reż. Krystyna Janda, wyk. Katarzyna Groniec, Ewa Konstancja Bułhak, POLONIA
Antymusical, chwilami porywający, szczególnie gdy na scenę wkracza fantastyczna Ewa Konstancja Bułhak.
Balladyna* , dramat, reż. Jarosław Kilian, wyk. Magdalena Smalara, Olgierd Łukaszewicz, POLSKI
Niestety, tragedia w pełnym tego słowa znaczeniu. Słowacki by się załamał…
Diabeł w purpurze, dramat, reż. Romuald Szejd, wyk. Ignacy Gogolewski, Maria Ciunelis, SCENA PREZENTACJE
Śmiertelnie chory kardynał Mazarin próbuje do końca doprowadzić swoją największą intrygę dyplomatyczną.
Dozorca*, dramat, reż. Piotr Cieślak, wyk. Janusz Gajos, Oskar Hamerski
Trzej mężczyźni w zrujnowanym domu oraz dziwne relacje zależności i uległości między nimi. Spektakl tak nijaki, że nawet trudno napisać o nim coś wyrazistego.
Fredro dla dorosłych – Mężów i Żon, komedia, reż. Eugeniusz Korin, wyk. Joanna Liszowska, Michał Żebrowski, KOMEDIA
Komedia Fredry uwspółcześniona. Lekcje miłosnych oszustw dla dorosłych.
Gwiazdy na porannym niebie, dramat, reż. Andrzej Pieczyński, wyk. Ewa Makomaska, Małgorzata Sadowska, POLSKI
Trwa olimpiada w Moskwie w 1980 roku. Władze oczyszczają miasto z prostytutek, wysyłając je do starego szpitala...
Ifigenia***, dramat, reż. Antonina Grzegorzewska, wyk. Anna Gryszkówna, Jerzy Radziwiłowicz, NARODOWY
Współczesne sięgnięcie do mitologii greckiej. Intrygujące plastycznie, ale irytujące infantylizmem niektórych pomysłów.
Kamienica na Nalewkach, widowisko muzyczne, reż. Szymon Szurmiej, Gołda Tencer, wyk. Małgorzata Trybalska, Gołda Tencer, ŻYDOWSKI
Żydowski przedwojenny świat w mikrośrodowisku warszawskiej kamienicy.
Klimakterium... i już**, komedia, reż. Cezary Domagała, wyk. Iga Cembrzyńska, Elżbieta Jodłowska, RAMPA
Cztery damy polskiej sceny śpiewająco o problemach kobiet w niewesołym okresie menopauzy.
Lejzorek, widowisko muzyczne, reż. Elżbieta Protakiewicz, wyk. Dawid Szurmiej, Henryk Rajfer, ŻYDOWSKI
Adaptacja powieści Ilji Erenburga „Burzliwe życie Lejzorka Rojtszwańca”, to opowieść o życiu człowieka, który ma cechy każdego z nas.
Ludzie i anioły***, komedia, reż. Wojciech Adamczyk, wyk. Andrzej Zieliński, Sławomir Orzechowski, WSPÓŁCZESNY
Nie taki anioł święty, jak go malują. Do zwykłego obywatela rosyjskiego trafia pewnego wieczoru anioł upadły. Zabawne, choć zakończenie trochę rozczarowuje.
Merlin***, dramat, reż. Ondrej Spišák, wyk. Janusz R. Nowicki, Anna Gajewska, LABORATORIUM DRAMATU
O ideałach i twardej rzeczywistości, która je rozwiewa. Niezwykła interpretacja legendy o Rycerzach Króla Artura poszukujących świętego Graala.
Miłość na Krymie****, komedia tragiczna, reż. Jerzy Jarocki, wyk. Jan Frycz, Anna Seniuk, NARODOWY
Jerzy Jarocki wraca na mrożkowski Krym. Klimatycznie, chwilami usypiająco.
Moja córeczka***, dramat, reż. Marek Fiedor, wyk. Artur Barciś, Anna Gorajska, ATENEUM
Ojciec wyrusza na poszukiwanie córki zagubionej w wielkim mieście. Mało poruszające odczytanie dramatu Tadeusza Różewicza.
Monologi penisa, komedia, reż. Sylwester Biraga, wyk. David Foulkes, Jakub Wons, DRUGA STREFA
Trzech mężczyzn w poszukiwaniu prawdziwej miłości.
Moulin Noir***, muzyczny, reż. Marcin Przybylski, wyk. Anna Czartoryska, Jacek Beler, WSPÓŁCZESNY
Podejrzany bar, gdzie w rytm piosenek Toma Waitsa, Nicka Cave'a i Tiger Lillies rozmaici degeneraci opowiadają bez skrępowania o swoim skrzywionym życiu.
Mój boski rozwód, monodram, reż. Jerzy Gruza, wyk. Krystyna Pętelska, KAMIENICA
Pani Krysia z „Misia” powraca w monodramie o kobiecie opuszczonej przez najbliższych.
Nie uchodzi, nie uchodzi..., czyli Damy i Huzary, komedia, reż. Maciej Wojtyszko, wyk. Katarzyna Kozak, Robert Kowalski, RAMPA
Komedia Fredry w wersji musicalowej, zagrana w staroświeckim klimacie.
Obrock***, dramat, reż. Bartosz Zaczykiewicz, wyk. Irena Jun, Jarosław Gajewski, STUDIO
Dziwny świat Witkacego w interesującym, skupionym wykonaniu dwójki świetnych aktorów.
Parlez-moi d.amour, czyli porozmawiajmy o miłości, dramat, reż. Romuald Szejd, wyk. Agnieszka Wosińska, Sławomir Grzymkowski
Po powrocie z firmowego przyjęcia on i ona muszą na nowo przyjrzeć sięswojemu małżeństwu.
Persona. Ciało Simone***, dramat, reż. Krystian Lupa, wyk. Małgorzata Braunek, Andrzej Szeremeta, DRAMATYCZNY
Druga część tryptyku Lupy o mitach narosłych wokół znanych postaci XX wieku. Pęknięta między niezbyt udanymi improwizacjami a poszukiwaniem prawdy dotyczącej Simone Weil.
Polowanie na łosia**, komedia, reż. Igor Gorzkowski, wyk. Bartłomiej Bobrowski, Kinga Ilgner, NARODOWY
Mało zabawna komedia o dojrzewaniu do związku z trupem w szafie w tle.
Pornografia***, dramat, reż. Waldemar Śmigasiewicz, wyk. Adam Woronowicz, Krzysztof Stroiński, POWSZECHNY
Dwaj inteligenci z Warszawy snują na wsi swoje erotyczne intrygi w otoczeniu partyzantów i narodowych śmiesznostek.
Portret Doriana Graya***, dramat, reż. Michał Borczuch, wyk. Sebastian Pawlak, Piotr Polak, TR WARSZAWA
Odczytanie powieści Oskara Wilde'a z dandysa przekształca Doriana w mordercę rodem z „American Psycho”. Jeśli potraktować jako zabawę – świetne.
Rok magicznego myślenia**, monodram, reż. Bartosz Zaczykiewicz, wyk. Ewa Błaszczyk
Ilustracja powiedzenia Jerzego Koeniga: od teatru jednego aktora gorszy jest tylko teatr jednej aktorki.
Sen nocy letniej*, komedia, reż. Jarosław Kilian, wyk. Katarzyna Glinka, Dominik Łoś, POLSKI
Kolejne wycieczki szkolne prowadzane na tego Szekspira dojdą do wniosku, że to najnudniejszy dramatopisarz świata.
Shirley Valentine****, monodram, reż. Maciej Wojtyszko, wyk. Krystyna Janda, POLONIA
Krystyna Janda w jednej ze swoich (i publiczności) ukochanych ról: szarej kury domowej, która zmęczona mówieniem do ściany postanawia odmienić swoje życie.
Sonata jesienna, dramat, reż. Ewelina Pietrowiak, wyk. Ewa Wiśniewska, Dorota Landowska, ATENEUM
Dwie kobiety – matka i córka – i ich nierozerwalny, ale toksyczny związek.
Szelmostwa Skapena****, komedia, reż. zbiorowa, wyk. Rafał Rutkowski, Maciej Wierzbicki, OCH TEATR
Czterech aktorów Montowni, a jakby na scenie pełno ich było. Jedno z pierwszych ich przedstawień bawi do dziś.
Sztuka, dramat, reż. Bożena Stryjkówna, wyk. Jan Kulczycki, Piotr Siejka, OCHOTY
Biały obraz w białe paski budzi ogromne emocje i niemal doprowadza do zakończenia relacji między trójką przyjaciół.
Śluby panieńskie***, komedia, reż. Jan Englert, występują: Kamilla Baar, Marcin Hycnar, NARODOWY
Fredro niczym polska Jane Austen? Można i tak.
Upiór w operze, musical***, reż. Wojciech Kępczyński, wyk. Damian Aleksander, Paulina Janczak, ROMA
Żyrandol spada, a jakże! Młodzi wykonawcy pięknie śpiewają. Szkoda tylko, że zabrakło najwyraźniej pracy nad ruchem scenicznym. A musical nie może się obyć i bez tego elementu.
Uwaga, złe psy, monodram, reż. Michał Siegoczyński, wyk. Małgorzata Rożniatowska, TEATR NA WOLI
Historia chorej psychicznie malarki, Anity Szatkowskiej, żony Jerzego Szaniawskiego. Akcja dramatu rozgrywa się już po śmierci pisarza, której Anita nie przyjmuje do wiadomości.
Wassa Żeleznowa***, dramat, reż. Waldemar Raźniak, wyk. Krystyna Janda, Jerzy Trela, OCH TEATR
Upiorna rodzina przesiąknięta złem i stojąca na jej czele bezlitosna Wassa. Ten spektakl to przede wszystkim popis aktorski Krystyny Jandy i Jerzego Treli, który w dziesięciominutowym epizodzie potrafi zbudować całkowitą postać.
Wątpliwość***, dramat, reż. Piotr Cieplak, występują: Aleksandra Konieczna, Cezary Kosiński, POLONIA
Jak zniszczyć człowieka nieuzasadnionym podejrzeniem? Koncertowo poprowadzony aktorsko kameralny spektakl Piotra Cieplaka.
Wiech na 102, komedia, reż. Dariusz Kunowski, wyk. Piotr Herbich i Adam Widur, SCENA LUBELSKA
Korzystając z tekstów felietonów Wiecha, Scena Lubelska stara się wskrzeszać tradycję warszawskich teatrzyków podwórkowych.
Wieczór Trzech Króli, komedia, reż. Cezary Morawski, wyk. Magda Lamparska/Natalia Rybicka, Przemysław Wyszyński, COLLEGIUM NOBILIUM
Bliźnięta Viola i Sebastian wychodzą bez szwanku z katastrofy statku, ale los ich rozdzieli. Muszą więc szukać szczęścia na własną rękę. Komedia omyłek w wykonaniu absolwentów IV roku Wydziału Aktorskiego AT.
Więcej światła***, monodram, reż. Jerzy Lach, wyk. Natalia Kostrzewa, PRAGA
Z życia młodej emigrantki w Irlandii. Jak marzenia rozbija twarda rzeczywistość...
Wyrok śmierci na konia Faraona, dramat, reż. Teatr Konsekwentny, wyk. Monika Rowińska, Adam Sajnuk, KONSEKWENTNY
Bieszczady. Połowa lat 70. Surowa zima. Morze wódki. I śledztwo ukazujące galerię prowincjonalnych postaci.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.