GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Warszawa przeciw marnowaniu żywności i nie tylko

Mateusz Pawlak 16-08-2023, ostatnia aktualizacja 16-08-2023 15:10

Warszawski ratusz rozpoczyna kampanię, która ma nas skłonić do robienia świadomych zakupów oraz przemyślanego zagospodarowania rzeczy, których nie potrzebujemy.

źródło: AdobeStock

- Każdego dnia do warszawskich śmietników wyrzucane jest dobre jedzenie, sprawne i użyteczne przedmioty oraz niezniszczona odzież. Tymczasem my wciąż produkujemy i kupujemy nowe. Co możemy zrobić, żeby marnować mniej cennych zasobów? – pyta Karolina Zdrodowska dyrektorka koordynatorka ds. przedsiębiorczości i dialogu społecznego w stołecznym Ratuszu. – Rozpoczynamy kampanię, która ma zachęcić mieszkanki i mieszkańców do działań ograniczających marnowanie - dodaje

„Myślę~ nie marnuję" to hasło kampanii, które skłania do przemyślenia, czy zasoby takie jak jedzenie, rzeczy lub sprzęty, których już nie potrzebujemy, na pewno powinny się znaleźć w koszu na śmieci. To także impuls, do zastanowienia się nad naszymi potrzebami, a przy tym planowanie i robienie świadomych zakupów, naprawianie, dzielenie się oraz korzystanie z drugiego obiegu.

Co roku warszawianki i warszawiacy produkują 800 tys. ton odpadów komunalnych. 40 proc. z tego to odpady zebrane selektywnie – wracają do obiegu gospodarczego.

Na stronie internetowej kampanii można znaleźć informacje, jak nie marnować jedzenia, ubrań i tekstyliów, rzeczy i sprzętów oraz opakowań. Pierwsza odsłona kampanii zachęca do podjęcia działań na rzecz niemarnowania jedzenia. W Warszawie już od kilku lat podejmowane są różne inicjatywy w tym obszarze. W szkołach podstawowych realizowany jest projekt „Szkoła nie marnuje", a na warszawskich targowiskach prowadzone są zbiórki niesprzedanych warzyw i owoców. Na portalu 19115 stale aktualizowana jest lista działających jadłodzielni.

Od początku maja do końca lipca na sześciu targowiskach udało się zebrać ponad 10 ton żywności, która trafiła do organizacji wspomagającej osoby potrzebujące. Najwięcej – po 2,5 tony – zebrano na bazarze Tarbem na Bemowie i przy Wolumenie na Bielanach.

Nowa kampania skupia się na tym, co może zrobić każdy z nas, żeby marnować mniej żywności. Na stronie internetowej kampanii będzie można znaleźć informacje o tym, jak wykorzystywać to co już mamy i planować kolejne zakupy. Gdzie i w jaki sposób podzielić się nadwyżkami oraz jak podejmować inicjatywę, na przykład zakładając własną jadłodzielnię.

- Każda, nawet niewielka zmiana w skali całej Warszawy pomoże uratować wiele cennych zasobów. Ograniczenie kupowania nowych rzeczy, wykorzystywanie tego, co już mamy, dzielenie się, naprawianie i oddawanie to nie chwilowa moda, lecz konieczność obecnych czasów – podsumowuje wicedyrektorka stołecznego Centrum Komunikacji Społecznej Marta Widz.

rp.pl

Najczęściej czytane