I jak tu żyć bez WuZetki
Na most Śląsko-Dąbrowski przez cztery miesiące wjazd będą miały nieliczne autobusy, które nie dadzą rady zabrać tłumu pasażerów. Jak pokonać Wisłę? Tramwajem przez most Poniatowskiego albo Gdański. Albo ze wspólnym biletem: pociągiem kursującym linią średnicową.
Od niedzieli na most Śląsko-Dąbrowski nie da się wjechać z żadnej strony. Od strony pl. Bankowego kierowcy mogą dotrzeć najdalej do ul. Bielańskiej i stąd do pl. Teatralnego. Jadący od strony Dw. Wileńskiego zwężoną Radzymińską zatrzymają się przy „czterech śpiących“ (trzeba tu odbić w Targową, którą możemy przebijać się do Jagiellońskiej albo Sokolej). Wpychanie się autem aż tak daleko nie ma sensu: oznaczałoby godziny spędzone w korku. Jak jeździć? Oto rady dla kierowców.
Od strony Marek i Targówka:
już w Markach kierować się na Trasę Toruńską, odbić w ul. Szwedzką, Starzyńskiego i na most Gdański
z ronda Starzyńskiego przez ul. Jagiellońską do Wybrzeża Szczecińskiego i mostu Świętokrzyskiego.
Od strony Pragi-Południe:
Z ronda Wiatraczna na most Poniatowskiego albo na Trasę Łazienkowską
z ul. Zamoyskiego na most Świętokrzyski albo Poniatowskiego.
Od strony Woli i Śródmieścia: Świętokrzyską i Tamką na most Świętokrzyski objazdami wiaduktu obok Dw. Gdańskiego na most Gdański.
Z Bielan i Żoliborza:
Marymoncką i al. Prymasa Tysiąclecia na most Grota objazdami Andersa na most Gdański.
Z Wilanowa i Mokotowa:
al. Witosa i Trasą Siekierkowską na most Siekierkowski Czerniakowską na most Łazienkowski.
Pasażerom odradzamy korzystanie z autobusów linii Z-1, Z-2, 190 i 390 kursujących mostem Śląsko-Dąbrowskim. Będą one w stanie przewieźć tylko 5,4 tys. osób na godzinę, czyli dwa razy mniej niż obecnie z tramwajami! Na dodatek będą musiały kluczyć „ślimakami” na Nowym Zjeździe i Grodzkiej. Na moście będą miały do dyspozycji tylko jeden pas, a ruch będzie się na nim odbywał wahadłowo.
Przy Dworcu Wileńskim lepiej wsiąść do autobusu – np. linii 162 czy 512 – który dojeżdża do stacji PKP Stadion. Tam można wskoczyć do pociągu SKM albo Kolei Mazowieckich, jadącego do centrum średnio co trzy minuty. Wystarczy bilet miejski – od dobowego w górę.
Do wyboru mamy też linie tramwajowe 7, 21 i 25, kursujące z Dworca Wileńskiego przez most Poniatowskiego, albo 1, 4, 13, 28 i 41, które jeżdżą przez most Gdański do stacji metra.
TRAMWAJEZawieszone linie: 2, 32 i 46.
Nowe linie:
41 (Żerań, Annopol, Budowlana, rondo Żaba, most Gdański, Słomińskiego, rondo „Radosława”, al. Jana Pawła II, Andersa, Międzyparkowa, Słomińskiego i z powrotem na Żerań
47 (Kawęczyńska, Kijowska, Targowa, Zamoyskiego, Grochowska, Gocławek)
Zmiany tras:
4 (od ronda Żaba, przez Starzyńskiego, most Gdański, Międzyparkową i Andersa, do pl. Bankowego)
7 (od Dworca Wileńskiego, 11 Listopada, Stalową, do Czynszowej)
13 (Jagiellońską, mostem Gdańskim, Słomińskiego obok Arkadii, al. Jana Pawła II, Wolską i Powstańców Śląskichdo Górczewskiej)
23 (z cm. Wolskiego: Wolską i al. Solidar-ności do zawrotki przy stacji Ratusz)
24 (Prostą, Kasprzaka, Skierniewicką do Rogalińskiej)
26 (al. Solidarności do stacji Ratusz)
28 (Targową i Grochowską do ronda Wiatraczna)
AUTOBUSY
Zawieszona linia:
E-3 (zostanie zastąpiona przez 400)
Linie zastępcze:
Z-1 (Koło, Obozowa, Płocka, Wolska, al. Solidarności, metro Ratusz, most Śląsko-Dąbrowski, Dw. Wileński)
Z-2 (Dw. Wileński, most Śląsko-Dąbrowski, al. Solidarności, metro Ratusz)
Nowa linia:
400 (z ronda „Radosława” trasą linii 500 do pętli Bródno)
Zmiany tras:
162 (z Targówka: Radzymińską, obok Dw. Wileńskiego, Jagiellońską, do PKP Stadion, mostem Świętokrzyskim do PKP Powiśle)
190 (dodatkowy przystanek Starówka na Trasie W-Z)
390 (most Śląsko-Dąbrowski, al. Solidarności, Okopowa)
410 (z Grot al. Solidarności do Bielańskiej)
520 (przez al. Solidarności, Leszno, Górczewską i Księcia Janusza do Koła)
522 (Górczewską, Płocką, Wolską i al. Solidarności)
N21 (z Dworca Centralnego, al. Solidarności, Targową i Grochowską)
N42 (Górczewską, Płocką i Wolską).
Dodaj swoją opinię
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.