GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Senior goni świat

Maciej Miłosz 22-01-2009, ostatnia aktualizacja 22-01-2009 22:26

Bardziej aktywni, skupieni na sobie, a nie na wnukach, więcej oczekujący od życia, zakładający własne firmy i chcący zwiedzać cały świat – takie mają być następne pokolenia seniorów.

Ogródki działkowe. Jeszcze kilkanaście lat temu jedyna rozrywka seniorów. Dziś jest inaczej: emeryci chcą nadążać za młodymi i się rozwijać.

– Muszą być aktywni, interesować się nowinkami technicznymi, wychodzić do ludzi, korzystać z życia, bo inaczej przestaną rozumieć rzeczywistość – mówi Marcin Zarzecki, socjolog z Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego. – W PRL nie mieli takich aspiracji. Oferta kulturalna kształtuje potrzeby, a wcześniej dla ludzi starszych jej po prostu nie było.

Według psychoterapeutki Zuzanny Celmer, która wykłada na Uniwersytecie Trzeciego Wieku, zmiana w życiu seniorów jest kolosalna.

– Kiedyś, gdy ktoś miał 70 lat i zachowywał świeżość umysłu oraz ciekawość świata, to wszyscy wokół byli zachwyceni – mówi Zuzanna Celmer. – Dziś takich aktywnych seniorów jest bardzo dużo. Radykalna przemiana ich stylu życia zaczęła się około 10 lat temu, kiedy medycyna zaczęła iść szybko naprzód. Pojawiły się nowe leki, terapie i wielu starszych ludzi uwierzyło w to, że mogą żyć dłużej.

Zaczęli doceniać ruch. W każdym parku można np. spotkać seniorów, którzy uprawiają modny ostatnio nordic walking.

Niektóre branże już teraz traktują emerytów, zwłaszcza tych bardziej zamożnych, jako cennych klientów. Tak jest np. w turystyce. Biura podróży mają coraz więcej ofert, z których mogą skorzystać seniorzy.

– W naszym katalogu hotele z udogodnieniami dla seniorów są oznaczone odpowiednim piktogramem. To ośrodki przystosowane dla mniej sprawnych, są windy, podjazdy, łagodne zejścia do plaży – tłumaczy Katarzyna Will z Biura Podróży Triada.

A jak będą żyć seniorzy za 20, 30 lat? Eksperci przewidują, że będą jeszcze bardziej niż teraz skupieni na sobie. – Wtedy emerytami będzie pokolenie dziesiejszych 30-, 40-latków. To ludzie, którzy ciągle się czegoś uczą. I gdy będą na emeryturze, to się nie zmieni. Wciąż będą potrzebowali nowych bodźców. Dłużej będą pracować (granica wieku emerytalnego pewnie jeszcze się podniesie) i zgromadzą więcej kapitału niż współcześni seniorzy. Będą wiedzieli, jak założyć własną firmę i ją rozkręcić – wyjaśnia Zarzecki.

I dodaje, że jeśli tylko wytrzyma nasz system emerytalny, to polscy emeryci będą się coraz bardziej upodabniać do tych zachodnich: zamiast pilnować wnuków, jesień życia spędzą w podróżach.

– Ale starość trochę się opóźni. Wszystko przez to, że dziś kobiety robią karierę i nie zostają wcześnie matkami, tak więc ich dzieci później opuszczą rodzinne domy – zastrzega Zuzanna Celmer. – Poza tym kobiety stają się coraz bardziej wyemancypowane i więcej wymagają od mężczyzn. Za 30 lat zupełnie zmienią się także relacje między nimi. Już nie będzie tak, że dziadek ogląda mecz w telewizji. Żona będzie chciała, żeby sam biegał za piłką.

Życie Warszawy

Najczęściej czytane