GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Zgoda na sprzedaż SPEC to kwestia zaufania

Izabela Kraj 15-01-2009, ostatnia aktualizacja 15-01-2009 07:45

Rozmowa: Jarosław Kochaniak, wiceprezydent miasta, w ratuszu odpowiada za nadzór nad spółkami, służbę zdrowia i eurofundusze. Rozmawiała Izabela Kraj.

Jarosław Kochaniak, wiceprezydent miasta
autor: Jakub Ostałowski
źródło: Życie Warszawy
Jarosław Kochaniak, wiceprezydent miasta

Miasto ma aż 54 spółki, a zaczyna prywatyzację od jednej z największych. Dlaczego?

Jarosław Kochaniak: Nie jest to ani największa, ani najbardziej strategiczna spółka. SPEC z 720 mln zł kapitału jest największą spośród tych dziesięciu, które wybraliśmy do prywatyzacji. Znaczenie sprzedaży SPEC wynika więc ze skali firmy, pozycji na rynku i szans na największy zastrzyk gotówki do budżetu miasta.

W umowie koalicyjnej PO – Lewica z 2006 r. czytamy, że nie będzie prywatyzacji spółek o o specjalnym znaczeniu dla miasta, w tym SPEC. Więc...

Moim zdaniem, nie jest to strategiczna dla miasta spółka. Samorząd ma ustawowy obowiązek dostarczania wody i tym zajmuje się MPWiK. Jeśli chodzi o ciepło, to musimy tylko to planować i organizować.

„Kot w worku” – tak radni nazywają zaproponowany przez pana sposób prywatyzacji SPEC. Mają się zgodzić na jego sprzedaż, ale nie wiedzą, za ile i na jakich warunkach.

Gdybyśmy najpierw zlecili wykonanie analizy przedprywatyzacyjnej, ogłosili wyniki, a potem poprosili radnych o akceptację transakcji, musielibyśmy ujawnić także wycenę. Wtedy negocjacje byłyby fikcją. To musi pozostać tajemnicą. Radni poznają cenę dopiero po podpisaniu umowy z inwestorem.

Czyli kot i worek...

Powiedziałbym, że radni dają nam carte blanche i pewien kredyt zaufania.

Liczy pan, że PiS udzieli kredytu zaufania i będzie czekać, aż poda im pan podpisaną umowę za co najmniej 500 mln zł? „Nie” mówi też Lewica, a PO jeszcze w środę wieczorem nie wykluczała zdjęcia tego punktu z porządku obrad.

Nie będę się wdawał w politykę, ale liczę, że Rada Warszawy decyzję podejmie. A te 500 mln zł to absolutnie minimalna cena, określona tylko na podstawie wartości księgowej SPEC. W rokowaniach, po oficjalnej wycenie, spodziewamy się uzyskać dużo więcej. Jeśli nie, odstąpimy od sprzedaży.

Wycena w czasach kryzysu może być niekorzystna dla miasta?

To najlepszy czas na początek przygotowań. A koniunktura może się odwróci do czasu negocjacji.

A co zyskają warszawiacy?

Właściciela firmy, który będzie rozwijał spółkę, modernizował sieć, unowocześniał technologię, poprawiał jakość usług.

Za to będzie podnosił ceny za ciepło...

Podwyżki na pewno będą, ale nie radykalne. Wskazują na to nasze analizy prywatyzacji ciepłowni w innych miastach, np. we Wrocławiu, w Łodzi, Poznaniu. Poza tym, na straży cen ciepła stoi Urząd Regulacji Energetyki.

A Vattenfall jako właściciel STOEN właśnie podnosi ceny prądu wbrew decyzji URE. Kto wie, czy nie zrobi tak samo, gdy kupi SPEC?

Nie wiemy, czy to Vattenfall będzie nowym właścicielem. Poza tym sytuacja firm ciepłowniczych jest inna niż dostawców prądu, którym obiecano uwolnienie cen. Ciepła to nie dotyczy.

Dlaczego miasto nie zostawi sobie pakietu kontrolnego w SPEC zamiast zbywać 100 proc.?

Dotychczasowe doświadczenia pokazują, że mieszany model własności prowadzi do konfliktów.

A dlaczego nie można prywatyzować SPEC przez giełdę?

Można. Ale byłby to proces dłuższy o co najmniej rok...

I nie zdążylibyście przed wyborami w 2010 roku?

Ważniejsze, że zbycie przez giełdę byłoby mniej opłacalne dla miasta. Nabywcom akcji giełdowych trzeba zazwyczaj sprzedawać je z dyskontem, czyli taniej. To oni odsprzedają je z zyskiem. Dlaczego więc miasto nie miałoby przejąć tego zysku?

A jeśli nie uda się ani sprzedać SPEC za pół miliarda, ani wyemitować obligacji za ponad miliard?

Wtedy będziemy mieli problem ze sfinansowaniem dużych inwestycji. I trzeba będzie szukać alternatyw. Ale to teoretyczny scenariusz.

Życie Warszawy

Najczęściej czytane