Młode pokolenie, czyli eksperymentalne formy tańca
Przegląd Nowego Tańca – Instytut Teatralny, ul. Jazdów 1; Centralny Basen Artystyczny i teatr IMKA, ul. Konopnickiej 6, rezerwacje: bilety@przegladnowegotanca.pl 1.09 – 29.11
Od 1 września przez trzy miesiące trwać będzie Przegląd Nowego Tańca. Pierwsza odsłona imprezy to osiem spektakli twórców polskich i europejskich.
Warszawa bardzo potrzebuje stałego przeglądu teatrów tańca. Próby regularnych prezentacji rozciągniętych na wiele miesięcy były już wielokrotnie podejmowane, ale prawie nigdy impreza nie przetrwała dłużej niż kilka lat. Dziś trudne wyzwanie podejmuje kolejny organizator – fundacja Burdąg. We współpracy m.in. z Instytutem Muzyki i Tańca oraz Instytutem Teatralnym organizuje od września Przegląd Nowego Tańca.
Impreza zaplanowana jest do końca listopada, ale w tym czasie nie możemy liczyć np. na cotygodniowe prezentacje. Pierwsza edycja zawsze testuje rynek, jest więc realizowana rozważnie, bez zbytniego rozmachu. Pozwoli jednak na przyjrzenie się nowej scenie tanecznej. Pokoleniu tancerzy edukowanemu w najlepszych europejskich szkołach branżowych, ale niemal w ogóle nieznanemu w Polsce.
I tak 1 września o godz. 19 w Instytucie Teatralnym obejrzymy kameralne „Lost In Details" Aleksandry Borys, absolwentki Codards, oraz „The Truth Is Just A Plain Picture. Said Bob" Anny Nowickiej, która skończyła Salzburg Experimental Academy Of Dance. A np. 12 listopada w Instytucie Teatralnym pojawią się Magdalena Ptasznik ucząca się w School For New Dance Development w Amsterdamie i Iza Szostak, która ukończyła Codarts/Rotterdam Dance Academy.
Warto też zauważyć, że na Przeglądzie Nowego Tańca nie ma dużych produkcji.
– Małe formy spektakli tańca są próbą intymnego spotkania z widzem. Ich autorzy komunikują się, używając prostych środków, traktując ciało jako główny nośnik znaczeń – mówi Marysia Stokłosa, kurator projektu.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.