Na krawędzi luksusu
Centrum Handlowe Klif chyba nigdy nie jest przepełnione. Nawet jeśli parking pęka w szwach. Mimo atmosfery luksusu, które dookoła centrum starają się wykreować jego zarządcy, Klif ma w swojej ofercie również marki dla klientów ze średnio grubym portfelem.
Zarówno strona internetowa warszawskiego Klifa (www.klif.pl) jak i reklamy prasowe sugerują, że jest to centrum ekskluzywne, dla ludzi mocno zamożnych. Bo jak inaczej można zinterpretować reklamy, z którym patrzy na nas modelka ubrana w sukienkę za 2589 zł (Versace VJC)? Albo w - tańszą - różową taftę z kokardką za 1059 zł (Tara Jarmon) w towarzyszeniu butów za 1169 zł (GF Ferre) oraz torebki za 2750 zł (Pollini). Mężczyzna (wedle reklam prasowych) może się również ubrać w Klifie ekskluzywnie: w marynarkę za 1539 zł, spodnie za 629 zł (obydwie części: Oscar Jacobson), koszulę za 299 zł i krawat za 179 zł (obydwa: Emanuel Berg) oraz buty za 449 zł (Wittchen).
Drogo-tanio
Tymczasem jest to centrum łączące sklepy drogie i bardzo drogie oraz punkty należące do zdecydowanie tańszych - Orsay, Reserved czy Vero Moda. Jest też salon z bielizną Szame, która mimo że oferuje staniki i majtki w cenach wyższych niż "sieciówki" z własnymi markami, to jednak nie dorównuje cenowo Passionatom i Valisere'om, oferuje swoim klientom wyroby wysokiej jakości. Co ważne, są to wyroby firm głównie polskich. Zdarzają się też większe rozmiary. (Stanik: od ok. 80 zł, majtki: od ok. 35 zł)
Do niezbyt drogich można również zaliczyć Cheesecake Corner - czyli cukiernię specjalizującą się w amerykańskich sernikach. Inne punkty tej sieci można znaleźć m.in. na Grójeckiej, w Centrum Janki i w podziemiach Dworca Centralnego. W Klifie znajdziemy też McDonald's i CoffeeHeaven, które są postrzegane raczej jako miejsca dość popularne.
Delikatesy
Ekskluzywności miejscu dodaje niewątpliwie sklep spożywczy - delikatesy Bomi. Jest droższy niż "popularne" supermarkety, ale na jego półkach można znaleźć towary ekskluzywne i niedostępne w innych miejscach.
www.warsaw.klif.pl
Strona centrum handlowego Klif jest przejrzysta i funkcjonalna. Poza godzinami otwarcia i informacjach o dojeździe znajdziemy na niej również aktualności z życia centrum oraz dość ciekawą sekcję "modową". Klif oferuje swoim klientom usługę "zakupy ze stylistką". Specjalistka od trendów i stylu jest dostępna cztery razy w tygodniu (w środy, piątki, soboty i niedziele) w godzinach popołudniowych. Spacer po sklepach trwa zazwyczaj ok. 2 godz. i trzeba się na niego umówić z wyprzedzeniem w punkcie informacyjnym centrum.
W sekcji "Moda" można również znaleźć porady dotyczące aktualnych trendów - 5 dla pań i 5 dla panów. Każdy z trendów jest ciekawie zilustrowany zdjęciami z aktualnej oferty sklepów dostępnych w Klifie.
Aktualne trendy możemy też poznać dzięki magazynowi "Zakupy&styl" wydawanemu przez centrum. Jego wersję online możemy także oglądać na stronie internetowej.
Podsumowanie
Centrum handlowe Klif zostało stworzone z myślą o zamożnych paniach, które chodzą w garsonkach. Względnie panach w eleganckich i drogich garniturach. Taką atmosferę tworzą zarówno same sklepy, jak i działania zarządu centrum - ekskluzywny (głównie) wybór sklepów i marek, niewielki parking, wystrój wnętrz. Mimo obecności również punktów dla mniej zamożnych kupujących, centrum handlowe Klif nie jest stworzone dla nich. Nic więc dziwnego, że częściej przyciąga ich pobliska Arkadia z bardzo szerokim wyborem marek ze średniej i niższej cenowo półki.
Z drugiej strony Klif jest atrakcyjnym punktem dla kogoś, kto chce napić się spokojnie kawy lub zjeść szybki lunch bez tłumów nad głową. Oferta gastronomiczna bowiem jest zdecydowanie bardziej liberalna cenowo niż oferta sklepów Klifa.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.