Wypukłe jajo o zmroku wróci na praskie rondo
W weekend na kamienicy przy rondzie Wiatraczna zaświeci jajo, kultowa reklama z czasów PRL.
Trójwymiarowy mural nieistniejącego już zrzeszenia PolDrob od lat 70. ub. wieku zdobił jedną ze ścian domu przy Grochowskiej 215. Na jej środku umieszczona była wypukła, licząca ponad dwa metry połówka jaja. Jednak latem ubiegłego roku ocieplono budynek styropianem, a reklamę usunięto.
– Naszym celem jest przywrócenie jaja Pradze – podkreśla Anna Brzezińska-Czerska, autorka projektu „Bliżej konsumenta”. – Zanim jednak, jako szczęśliwi posiadacze oryginalnej skorupki, spróbujemy na dobre zrekonstruować reklamę, będziemy mogli ją podziwiać w formie wyświetlanej po zmroku grafiki – mówi animatorka.
Projekcje potrwają od piątku do niedzieli, w godz. 20 – 24. Autorzy akcji mają nadzieję, że ten symboliczny powrót podkreśli nie tylko sentymentalną, lecz także artystyczną rangę muralu. – W końcu reklamę tę, zarówno spośród reklam PRL, jak i współczesnych, wyróżniała doskonała grafika – tłumaczy Brzezińska-Czerska.
Reklam ściennych z tego okresu pozostaje w stolicy coraz mniej. Zniknęły m.in. jaskółki Mody Polskiej i Celia z Marszałkowskiej, Mleko=Zdrowie z Towarowej i PKO oraz Pewex z al. Jana Pawła II.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.