Listy od Czytelników: Zmiana trasy linii 521 po remoncie mostu
Publikujemy dwa listy oburzonych Czytelników, którzy nie zgadzają się z decyzją o zmianie trasy linii 521.
Szanowni Państwo,
Z wielkim zaskoczeniem przyjąłem przeczytaną w dzisiejszej prasie informacje, iż wraz z końcem remontu Mostu Poniatowskiego, trasa linii 521 nie zostanie przywrócona do stanu sprzed remontu i utrzymany zostanie przejazd Trasą Łazienkowską.
Dotychczas, linia 521 stanowiła jedyne połączenie autobusowe, łączące Szczęśliwice oraz rejon ulic Grójeckiej oraz Bitwy Warszawskiej 1920 roku ze Śródmieściem. Być może w jakiś sposób poprawi to połączenie z Falenicą (chociaż osobiście uważam, że praktycznie gwarantowane korki przy Pomniku Lotnika, które występują w tym miejscu niezależnie od sezonu i pory roku zapewne utrudnia utrzymanie jazdy wg. rozkładu), ale jednocześnie upośledza to komunikację z Ochoty.
Czy to normalne, że taka ulica jak Grójecka nie ma ani jednej linii autobusowej (czy to przyspieszonej, czy zwykłej) łączącej bezpośrednio dzielnicę z centrum? A linia 150, która nie dość, że nie pokrywa się z trasą 521, niestety ma wyraźnie wolniejsze tempo jazdy i jest obsługiwana przez mniejsze, nieprzegubowe wozy. A w przypadku chociażby awarii linii tramwajowej na Grójeckiej, pozostaje już tylko spacer.
Zwracam także Państwa uwagę na fakt, iż w rejonie Szczęśliwic zamieszkuje wiele starszych osób. Dla nich zarówno dojście do tramwaju, jak przesiadki z linii 150, będą znaczącym utrudnieniem.
Paradoksalnie, dobre połączenie autobusowe ten rejon Ochoty zyskuje dopiero wraz z wyjechaniem na trasy linii nocnych.
Może zamiast tego ZTM rozważy uruchomienie nowego połączenia autobusowego wiodącego z centrum Grójecką? Przypominam, że to kolejna degradacja komunikacji z tego rejonu, po zeszłorocznym wycofaniu linii 157 z przejazdu przez skrzyżowanie Grójecka/Bitwy Warszawskiej i skierowaniu jej poprzez Żwirki i Wigury.
Dlaczego na tablicach przystankowych nie została wcześniej przekazana informacja o takiej przewidywanej zmianie? Dając chociaż szansę ustosunkowania się do niej pasażerów z tego rejonu, czyli umożliwiającą coś w rodzaju "konsultacji społecznych". Odnoszę wrażenie, że podejmując taką decyzję, nikt nie zwrócił większej uwagi na interes mieszkańców tej okolicy.
pozdrawiam,
R. Padzik
-----------------------------------
Chciałbym wyrazić swój stanowczy protest przeciwko kompletnie nieprzemyślanej decyzji odnośnie tego, iż tymczasowa trasa linii 521 (na czas remontu Mostu Poniatowskiego) staje się stałą trasą. Chyba ZTM zapomniał zupełnie o tym, że autobus tej linii jest praktycznie jedynym bezpośrednim połączeniem z pętli Szczęśliwice do ścisłego centrum miasta, do którego jeździ na pewno większa część mieszkańców Szczęśliwic.
Zapełnienie tego autobusu już na pętli i na trasie w kierunku centrum nie uzasadnia zmiany trasy tej linii. Podróż z pętli Szczęśliwice do centrum, jak i podróż z centrum na pętlę znacznie się wydłuża i powoduje utrudnienia komunikacyjne dla mieszkańców Szczęśliwic. Alternatywna linia 512 jeździ zbyt dużymi objazdami w kierunku centrum, tak znacznie wydłużając podróż, że staje się ona nieopłacalna. To tak jakby jeździć z Warszawy do Łodzi przez Radom.
Wytyczone buspasy na Grójeckiej, min. właśnie dla autobusu linii 521 powodują, że podróż tą trasą w kierunku Centrum jest alternatywną dla samochodu. W przypadku likwidacji tej opcji wielu mieszkańców Szczęśliwic, a także całej Ochoty korzystających z tej linii zdecyduje się na przesiadkę do samochodów pomniejszając przychody ZTM.
Trasa Łazienkowska jest stale zakorkowana i powoduje znaczną nieprzewidywalność czasu podróży, a ponadto nie można nią dotrzeć do centrum Warszawy. Może teraz w czasie wakacji nie było to tak odczuwalne. Jednak sytuacja z pewnością będzie gorsza po rozpoczęciu roku szkolnego. Kolejna beznadziejna i nieprzemyślana decyzja ZTM.
Mieszkańcy tej części miasta zostają całkowicie pozbawieni dobrego, sprawdzonego, niezależnego od korków połączenia ze ścisłym centrum. Dziękuję ZTM w imieniu pasażerów o troskę i gratuluję bezsensownego pomysłu. Bardzo chętnie zapoznałbym się z "konsultacjami z pasażerami", o których wspomina ZTM.
Jako wieloletni pasażer linii 521 nie słyszałem o żadnych konsultacjach dotyczących trasy tej linii. Dlaczego? Bo ich nie było, ponieważ jest to jedna z lepiej pomyślanych tras.
Ł. Stackiewicz
Dodaj swoją opinię
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.