Opera przez telefon
Francis Poulenc „Głos ludzki”, reż. Krzysztof Zanussi, dyr. Kai Bumann, wyk. Olga Pasiecznik, Warszawska Opera Kameralna, al. Solidarności 76b, bilety: 35 – 110 zł, rezerwacje: tel. 22 831 22 40, premiera: poniedziałek (12.09), spektakle: środa (14.09), piątek (16.09), godz. 19
Powodów, by zachęcić do obejrzenia tego spektaklu, jest kilka i każdy równie istotny. Zacznijmy jednak od kobiety.
To kolejna premiera, którą Warszawska Opera Kameralna przygotowuje specjalnie dla Olgi Pasiecznik. Znakomita i popularna śpiewaczka otrzymała rolę, w której może ujawnić pełnię wokalnych i aktorskich możliwości.
„Głos ludzki" („La voix humaine") jest operowym monodramem, Francis Poulenc skomponował go do tekstu Jeana Cocteau. Koncepcja jest ascetycznie prosta – to zapis telefonicznych rozmów z ukochanym, przy czym widz słyszy tylko jeden głos uczestniczący w dialogu. Są w nim aluzje, kłamstwa, nadzieje, wyznania, wspomnienia, zwątpienie i rozpacz.
Przejmujący tekst Poulenc obdarzył świetną muzyką, poza Polską „Głos ludzki" bywa więc chętnie wystawiany. Zupełnym rarytasem jest natomiast inny monolog spółki Poulenc –Cocteau: „La Dame de Monte Carlo". To z kolei wyznania kobiety odtrąconej przez wszystkich, zniszczonej przez hazard i alkohol. W tej roli też zobaczymy Olgę Pasiecznik. Oba monodramy przedzieli zaś „Aubade", czyli tzw. koncert choreograficzny Poulenca. Wystąpi Balet Dworski Cracovia Danza, autorką choreografii jest Romana Angel.
Spektakl reżyseruje Krzysztof Zanussi. Trudno uwierzyć, ale będzie to krajowy debiut tego twórcy, który w teatrach operowych pracował dotychczas wyłącznie za granicą.
Premierę przygotowano z okazji 50-lecia Warszawskiej Opery Kameralnej. Jubilatka zorganizowała też Festiwal Oper Kameralnych XX i XXI wieku. Od września do końca marca zobaczymy 12 różnych przedstawień.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.