GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

O jeden podpis bliżej S8

Konrad Majszyk 05-05-2008, ostatnia aktualizacja 06-05-2008 23:04

Wojewoda podpisał decyzję środowiskową dla nowej wylotówki na Kraków i Katowice. Inwestycja wcale jednak nie ruszy. Na „dzień dobry“ oprotestują ją mieszkańcy Magdalenki.

autor: Kamiński Jakub
źródło: Fotorzepa
źródło: Życie Warszawy

Wojewoda mazowiecki Jacek Kozłowski w błysku fleszy podpisał dziś spóźnioną decyzję środowiskową dla trasy Salomea-Wolica. Ta droga – 14,9 km, po trzy pasy w każdym kierunku – pozwoli kierowcom wjeżdżającym do stolicy od strony Krakowa i Katowic ominąć Janki i Raszyn. Dzięki temu odciąży al. Krakowską, jedną z najbardziej zakorkowanych ulic w Warszawie.

Na konferencji pojawił się też szef Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad na Mazowszu Wojciech Dąbrowski. Obaj urzędnicy przekonywali opinię publiczną, że ślimaczące się przygotowania do budowy obwodnicy i wylotówek wreszcie drgnęły. Tymczasem sytuacja wcale nie jest różowa.

Jak się dowiedzieliśmy, w poniedziałek z dyrektorem Dąbrowskim i wicewojewodą Dariuszem Piątkiem spotkali się mieszkańcy Magdalenki, którzy walczą o inny przebieg trasy w rejonie rodzinnej miejscowości. Wciąż przekonują, że będzie tańszy i nie będzie wymagał wyburzeń domów.

Rozstali się obrażeni

Urzędnicy nie chcą już jednak badać kolejnego wariantu. Przed Euro 2012 rząd dał im jedno zadanie: zrobić coś, żeby budowa dróg w Warszawie i okolicach w końcu ruszyła. Dlatego wczorajsze spotkanie nie przyniosło spodziewanych przez mieszkańców rezultatów.

– Nie chcieli nas nawet wysłuchać, ale się nie poddamy. W pierwszym możliwym terminie złożymy odwołanie od decyzji wojewody do Ministra Środowiska – zapowiada Aleksander Mamak z Magdalenki.

A jeśli minister przyzna rację drogowcom i wojewodzie? Mieszkańcy wymieniają kolejne instancje, do których mogą skierować skargi: Wojewódzki i Naczelny Sąd Administracyjny. A przy powolności polskich sądów oznacza to wstrzymanie inwestycji na co najmniej kilka miesięcy (w wariancie najbardziej optymistycznym).

Kiedy ruszy potrzebna miastu budowa – nie wiadomo. GDDKiA nie ma jeszcze nawet prawomocnej decyzji lokalizacyjnej.

Drogowcom brakuje też 55 proc. gruntów. W ich pozyskiwaniu ma pomóc specustawa, która daje inwestorowi prawo do terenu po uprawomocnieniu się decyzji lokalizacyjnej.

Wreszcie ostatni etap przygotowań: pozwolenie na budowę. Wojciech Dąbrowski z GDDKiA zakłada optymistycznie, że otrzyma je od wojewody jesienią. Ale nawet jeśli tak się stanie, nie ma żadnych szans na rozpoczęcie prac w tym roku.

Miliardy w asfalcie

Powód – trzeba wybrać w przetargu wykonawcę. Jak podaje GDDKiA, cała inwestycja – z przygotowaniami i wykupem gruntów – może kosztować nawet 1,8 mld zł. A kontraktu tej skali nie przepuści żadna firma drogowa, więc w trakcie przetargu możemy spodziewać się protestów.

Jałowe planowanie trasy Salomea-Wolica trwa od lat 90. Na trasie ma powstać sześć bezkolizyjnych węzłów: Salomea (Al. Jerozolimskie), Opacz, Sokołowska, Janki Małe, Paszków i Magdalenka.

Skomentuj ten artykuł

Życie Warszawy

Najczęściej czytane