Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Inwestycje na lotnisku Chopina, fiasko w Modlinie

Konrad Majszyk 12-05-2010, ostatnia aktualizacja 13-05-2010 09:10

– Planujemy inwestycje za 1,2 mld zł – ogłosiły Porty Lotnicze. Trwają prace przy dokończeniu Terminalu 2. Latem czeka nas remont skrzyżowania pasów. Projektanci pracują też nad kolejnym hotelem Marriott.

źródło: materiały prasowe
źródło: materiały prasowe

– Trwa rozbudowa pirsu centralnego i południowego, która zakończy się w drugim kwartale 2011 roku – mówi dyrektor Portów Lotniczych Michał Marzec. – W 2014 roku planujemy pełną integrację Terminali 1 i 2. Obie części stworzą całość, a przepustowość wzrośnie do 12,5 mln pasażerów rocznie – twierdzi.

Początkowo Porty Lotnicze rozważały integrację obu terminali do 2012 roku. Porty Lotnicze złożyły jednak obietnicę wobec UEFA, że tak poważny remont nie ruszy przed Euro 2012. Z jego powodu mogłaby zostać ograniczona przepustowość Okęcia. Tymczasem lotnisko w Modlinie – jak przyznał dziś dyr. Marzec – zostanie otwarte najwcześniej w 2013 roku (to klęska Ministerstwa Infrastruktury).

Lotnisko Chopina obsłużyło w 2009 roku 8,3 mln pasażerów. Daje to średnio 350 lotów dziennie i 5,9 tys. pasażerów na godzinę. Najbliższego lata z Okęcia ma korzystać 60 przewoźników, którzy zapewnią 130 połączeń do 123 miast na świecie.

Najpopularniejszymi kierunkami lotów z Warszawy w ruchu rozkładowym w 2009 roku były Londyn, Paryż, Frankfurt i Amsterdam (dwa ostatnie miasta zamieniły się miejscami w tej klasyfikacji). Największym przewoźnikiem był LOT, który obsłużył45 proc. połączeń. Dalej uplasowały się: Wizzair, Lufthansa, Norwegian i Air France.

Gdzie lataliśmy czarterami w 2009 roku z lotniska Chopina na wakacje? Do Sharm El Sheikh, Antalyi, Hurghady, Monastyru i Heraklionu. W tej klasyfikacji dominowały: LOT (20 proc.), Travel Service, Eurocypria Airlines, Centralwings i Aurela.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane