Warszawa tak jak Kopenhaga?
W środę w Ministerstwie Środowiska architekt z Kopenhagi Lars Gemzoe, będzie opowiadał o przemianach, jakie w ciągu ostatnich 40 lat zaszły w stolicy Danii.
W tym czasie Kopenhaga z miasta zatłoczonego samochodami stała się w europejską stolicą rowerów. – Obecnie jest jedynym milionowym miastem w Europie, w którym rower jest głównym środkiem transportu – mówi Wojciech Makowski z Instytutu Spraw Obywatelskich, organizatora spotkania. – Polskie miasta też mogą przejść taką drogę, wystarczy, że w centrum myślenia będą potrzeby ludzi a nie samochodów – dodaje.
W stolicy jest tyle samo samochodów, w przeliczeniu na mieszkańca co w Kopenhadze ale... – Najwięcej ludzi jeździ tam rowerem, na drugim miejscu komunikacją miejską a dopiero na trzecim samochodem – przytacza Makowski.
Oprócz tego urzędnicy z Gdańska i Wrocławia zaprezentują swoje pomysły, które mają ułatwić życie rowerzystom w ich miastach.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.