GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Swingi potrzebują piątej zajezdni

Kon­rad Maj­szyk 20-02-2012, ostatnia aktualizacja 20-02-2012 03:13

Na Annopolu ma powstać nowa zajezdnia za 300 mln zł dla 160 tramwajów do obsługi tras na prawym brzegu

Swing z re­kor­do­we­go kon­trak­tu na 186 tram­wa­jów wjeż­dża  na la­we­cie do za­jezd­ni Mły­nar­ska. Czte­ry  sto­łecz­ne za­jezd­nie ro­bią się jed­nak  za cia­sne na 30-me­tro­we po­jaz­dy
autor: Mateusz Dąbrowski
źródło: Fotorzepa
Swing z re­kor­do­we­go kon­trak­tu na 186 tram­wa­jów wjeż­dża na la­we­cie do za­jezd­ni Mły­nar­ska. Czte­ry sto­łecz­ne za­jezd­nie ro­bią się jed­nak za cia­sne na 30-me­tro­we po­jaz­dy
źródło: Rzeczpospolita

Do­sta­wy 186 tram­wa­jów Swing prze­kro­czy­ły pół­me­tek – do War­sza­wy do­tar­ło już 98 po­jaz­dów. Tram­wa­je War­szaw­skie umiesz­cza­ją no­wy ta­bor w pię­ciu za­jezd­niach: Wo­la przy ul. Mły­nar­skiej, Mo­ko­tów na Wo­ro­ni­cza, Żo­li­borz przy ul. Zgru­po­wa­nia AK „Kam­pi­nos" i Pra­ga przy Ka­wę­czyń­skiej. Ale na 30-me­tro­we tram­wa­je ku­pio­ne za 1,5 mld zł za­czy­na bra­ko­wać miej­sca.

Gdzie upchnąć swin­gi

– W za­jezd­ni Żo­li­borz pla­nu­je­my w tym ro­ku bu­do­wę 20 no­wych miejsc po­sto­jo­wych i za­da­sze­nie 50 ko­lej­nych. Naj­póź­niej w przy­szłym ro­ku zbu­du­je­my 20 miejsc w za­jezd­ni Mo­ko­tów – mó­wi pre­zes Tram­wa­jów War­szaw­skich Krzysz­tof Ka­ros. – Ale to pół­środ­ki, bo naj­póź­niej w 2016 r. po­win­na ru­szyć bu­do­wa no­wej za­jezd­ni – za­strze­ga.

No­wa za­jezd­nia Tram­wa­jów War­szaw­skich bę­dzie no­sić ozna­cze­nie R-5 An­no­pol. To pierw­szy ta­ki obiekt w War­sza­wie od 1963 r., kie­dy otwar­to za­jezd­nię R-4 Żo­li­borz. Po­mie­ści od 150 do 160 30-me­tro­wych tram­wa­jów. Znaj­dzie się na prze­my­sło­wym te­re­nie w re­jo­nie Ka­na­łu Że­rań­skie­go. Atu­tem tej lo­ka­li­za­cji jest bli­skość pę­tli tram­wa­jo­wej Że­rań Wschod­ni, na któ­rej za­trzy­mu­ją się li­nie 4 i 28.

No­wa za­jezd­nia mia­ła­by ob­słu­gi­wać tra­sy w pra­wo­brzeż­nej War­sza­wie: ∑ na Tra­sie Mo­stu Pół­noc­ne­go: od me­tra Mło­ci­ny na Tar­cho­min (na prze­ło­mie lat 2012 i 2013 Tram­wa­je War­szaw­skie ma­ją otwo­rzyć pierw­szy od­ci­nek – do ul. My­śli­bor­skiej)

- na ul. Mo­dliń­skiej: z pę­tli Że­rań FSO na Nowodwory (z po­wo­du kry­zy­su ra­tusz prze­ło­żył tę in­we­sty­cję na okres po 2015 r.)

- na Ra­dzy­miń­skiej do Zą­bek i Ma­rek, któ­rej na ra­zie nie ma w pla­nach in­we­sty­cyj­nych mia­sta.

Skąd wziąć pie­nią­dze

– Za­jezd­nia An­no­pol to szan­sa na roz­bu­do­wę sie­ci tramwajowej na pra­wym brze­gu Wi­sły, np. bu­do­wę li­nii wzdłuż ul. św. Win­cen­te­go na Zie­lo­ną Bia­ło­łę­kę. Po­trze­bu­je­my no­wych środ­ków trans­por­tu jak po­wie­trza – mó­wi bur­mistrz Bia­ło­łę­ki Ja­cek Ka­znow­ski.

We­dług Tram­wa­jów War­szaw­skich, sza­cun­ko­we kosz­ty bu­do­wy za­jezd­ni to 250 – 300 mln zł. Ze wstęp­nych wy­li­czeń mia­sta wy­ni­ka, że ok. 40 mln zł mo­gą po­chło­nąć wy­ku­py grun­tów. W stu­dium za­go­spo­da­ro­wa­nia An­no­po­la osiem hek­ta­rów te­re­nu zo­sta­ło prze­zna­czo­nych na za­jezd­nię. Na ra­zie urzęd­ni­cy usta­li­li wła­ści­cie­li dla trzech hek­ta­rów grun­tu, z któ­ry­mi trwa­ją ne­go­cja­cje w spra­wie od­ku­pie­nia te­re­nu.

Tych wy­dat­ków nie trze­ba by po­no­sić, gdy­by Tramwaje War­szaw­skie otrzy­ma­ły miej­ski grunt przy ul. Ma­ry­wil­skiej. Ra­tusz prze­ka­zał go jed­nak kup­com ze Sta­dio­nu Dzie­się­cio­le­cia, że­by umoż­li­wić bu­do­wę Sta­dio­nu Na­ro­do­we­go.

Skąd miej­ska spół­ka Tramwaje War­szaw­skie ma wziąć pie­nią­dze na za­jezd­nię? Jej głów­ne źró­dło przy­cho­du to wie­lo­let­nia umo­wa prze­wo­zo­wa z mia­stem na świad­cze­nie usług ­do 2027 r.

– Od dwóch lat stolica zo­sta­wia zy­ski w spół­ce wła­śnie po to, że­by­śmy mo­gli ze środ­ków wła­snych ­bu­do­wać za­jezd­nię – mó­wi Krzysz­tof Ka­ros z Tram­wa­jów War­szaw­skich. – Je­śli po­ja­wi się moż­li­wość po­zy­ska­nia do­fi­nan­so­wa­nia z UE na ten cel, spró­bu­je­my z niej sko­rzy­stać – za­po­wia­da.

Ra­tusz nie zde­cy­do­wał, czy bu­do­wa du­żej za­jezd­ni na An­no­po­lu spo­wo­du­je za­mknię­cie mniej­szej za­jezd­ni Pra­ga przy ul. Ka­wę­czyń­skiej. We­dług Ka­ro­sa, część za­jezd­ni mo­że zo­stać prze­kształ­co­na w mu­zeum ko­mu­ni­ka­cji miej­skiej. W cze­skiej Pra­dze w za­mknię­tej za­jezd­ni tram­wa­jo­wej Střešovi­ce od 1993 r. mie­ści się mu­zeum ko­mu­ni­ka­cji.

Życie Warszawy

Najczęściej czytane