GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Andersa: zagrożenie

Konrad Majszyk 09-11-2010, ostatnia aktualizacja 10-11-2010 13:44

Kolejarze obiecują oddać perony Dworca Gdańskiego i tunel na Żoliborz przed Gwiazdką. Drogowcy ścigają się z czasem na wiadukcie na Andersa. Czy prace opóźnią się do wiosny?

Dworzec Gdański to plac budowy dla kolejarzy i drogowców. Obok nowych peronów pną się w górę trzy wiadukty: dwa drogowe i tramwajowy. Pod ziemią  czeka gotowy 170-metrowy tunel  na Żoliborz
autor: Rafał Guz
źródło: Fotorzepa
Dworzec Gdański to plac budowy dla kolejarzy i drogowców. Obok nowych peronów pną się w górę trzy wiadukty: dwa drogowe i tramwajowy. Pod ziemią czeka gotowy 170-metrowy tunel na Żoliborz

Od czwartku do godz. 4 w poniedziałek tramwaje nie będą kursowały ul. Słomińskiego między ul. Międzyparkową a rondem „Radosława”. Trasy zmienią linie 1, 16 i 28. Między pl. Hallera a Arkadią będą jeździły autobusy Z-3. Auta pojadą „zawijasem” przez ul. Dawidowskiego. Do poniedziałku tramwajarze mają odtworzyć dwa tory i zbudować nową trakcję, a także odbudować jezdnię pod powstającym wiaduktem.

Grudzień, czyli kwiecień?

To kolejny etap wartej 79 mln zł odbudowy trzech wiaduktów – dwóch drogowych i tramwajowego – obok Dworca Gdańskiego. Ten najbliżej peronów miał być otwarty przed 30 października. Miesiąc temu miejski koordynator remontów Wiesław Witek przyznał jednak: „Mamy obsuwę”. Jednocześnie zapowiedział, że pierwszym z wiaduktów pojedziemy przed Gwiazdką.

Tymczasem wczoraj na miejskich stronach internetowych pojawiła się informacja o przedłużeniu zamknięcia Andersa i utrudnieniach na Słomińskiego aż do 31 grudnia.

– W języku miejskich drogowców termin „31 grudnia” należy czytać jako „wiosna przyszłego roku”. Kiedy spadnie śnieg i zetnie mróz, budowa na Andersa się zatrzyma – mówi jeden z urzędników ratusza, zastrzegając anonimowość.

– Do 31 grudnia jest zgoda na zajęcie pasa ruchu, ale to jeszcze o niczym nie świadczy – dowodzi jednak rzecznik miejskiego koordynatora remontów Tomasz Kunert. – Ul. gen. Andersa może zostać otwarta wcześniej. Np. ul. Słomińskiego planujemy poszerzyć do 28 listopada – twierdzi.

Inwestor wylicza, że na wiadukcie zachodnim zabetonowane są wszystkie przęsła, a na dwóch pozostałych – te nad Słomińskiego. W sprawie otwarcia wiaduktu w grudniu nie jest już tak optymistyczny.

– Staramy się, żeby stało się to w tym roku – mówi rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych Małgorzata Gajewska. – Nie brakuje jednak problemów. Wykonawca natrafił na kilkudziesięcioletnią kanalizację, która nie była naniesiona na żadne mapy – ujawnia.

Urzędnicy przyznają niechętnie, że ich plany może pokrzyżować zima. Ale twierdzą, że tempo i tak jest dobre.

– Wiadukt został rozebrany w kwietniu. Do listopada nad torami kolejowymi powstał nowy – mówi Tomasz Kunert. – Dla porównania: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad budowała wiadukt na Poleczki, czyli „w polu”, prawie rok.

Kolejarze w tunelu

Obok wiaduktu PKP Polskie Linie Kolejowe za 120 mln zł modernizują dwa perony z czterech stacji Warszawa Gdańska i budują 170-metrowe przejście podziemne, które połączy ul. Zajączka na Żoliborzu ze stacją metra Dworzec Gdański i PKP Warszawa Gdańska oraz z ul. Słomińskiego w Śródmieściu. Kolejarze obiecywali, że otworzą je we wrześniu. Nie udało się.

– To będzie nasz prezent gwiazdkowy dla pasażerów –  mówi Robert Kuczyński z PKP Polskie Linie Kolejowe. – W tunelu trwają już ostatnie prace wykończeniowe. Przed nami jeszcze odbiory – wyjaśnia.

We wtorek weszliśmy z kolejarzami do tunelu dla pieszych. Przejście wykonane jest w standardzie Metra Warszawskiego (władze stolicy współfinansowały prace i miały wpływ na projekt). Pod ziemią są pochylnie i windy dla niepełnosprawnych, toalety (po stronie Żoliborza i Śródmieścia) oraz galeria handlowa. Nad tunelem powstał parking na 50 aut.

Gotowe są dwa perony – o długości 300 i 400 m – które ciągną się między dwoma wiaduktami: od Andersa do Popiełuszki. Jak planują PKP PLK, będą się tu zatrzymywać pociągi dalekobieżne w czasie remontu po 2012 roku dalekobieżnej linii średnicowej.

Kolejarze najedli się jednak wstydu. Powód? Zanim otworzyli perony, nowe wiaty zostały zniszczone przez grafficiarzy. Dlaczego PKP nie chcą stosować powłok antygraffiti?

– Rozważaliśmy ten wariant, ale to zbyt kosztowne. Poza tym po trzech myciach trzeba znowu nakładać kolejną warstwę. Wolimy raz na jakiś czas zamalowywać bohomazy – deklaruje Robert Kuczyński.

Odwrotnie podchodzi do sprawy Zarząd Dróg Miejskich, który pokrywa powłoką kolejne obiekty na terenie Warszawy, np. filary wiaduktów w al. Prymasa Tysiąclecia i przy Dworcu Centralnym. – Antygraffiti się opłaca – mówią drogowcy.

Święto niepodległości na ulicach:

W związku z uroczystościami państwowymi 11 listopada nie wolno parkować:

przed Teatrem Wielkim

przed galerią Zachęta

przed Dowództwem Garnizonu Warszawa przy pl. Piłsudskiego 4

na parkingu przy Hotelu Europejskim

na Królewskiej (między Krakowskim Przedmieściem a Marszałkowską)

Tokarzewskiego-Karaszewicza

Ossolińskich

Wierzbowej

Fredry

al. 3 Maja

Traugutta

Jasnej

Sienkiewicza

Tego dnia od godz. 10 do 13.30 zamknięte będą ulice:

- Królewska (między Krakowskim Przedmieściem a Marszałkowską)

- Wierzbowa

- Moliera

- Focha

- Tokarzewskiego-Karaszewicza

- Ossolińskich

Uwaga, utrudnienia w parkowaniu mogą zacząć się już dzień wcześniej. Trzeba przyglądać się znakom.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane