SKM i Koleje Mazowieckie jadą inaczej
Kolej zmienia rozkład jazdy. Powodem są remonty na torowiskach. Szybciej dojedziemy jednak do Łodzi i Wrocławia.
11 grudnia zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej. Będzie obowiązywał do 11 marca 2017 roku.
Będzie on zbliżony do obecnego, ale nie wszędzie. Nowością będą dodatkowe kursy SKM linii S2 i S3 zapewniające wyjazd z centrum Warszawy po godzinie 23. Ostatni pociąg ze stacji Warszawa Lotnisko Chopina będzie odjeżdżał o godzinie 23.20.
Nieznacznie zmienią się także godziny odjazdów pociągów lotniskowych (linie S2, S3 i RL) z Lotniska Chopina. Będą one wyruszały 4 minuty później. Jest to związane z modyfikacją połączeń PKP Intercity na dalekobieżnej linii średnicowej.
Okresowo – w związku ze zmianami w połączeniach Kolei Mazowieckich na linii radomskiej – nie będą uruchamiane pociągi wahadłowe kursujące na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Służewiec.
Na ruch pociągów SKM S9 nadal istotny wpływ będzie miało zamknięcie jednego z torów na moście Gdańskim. Na odcinku Warszawa Gdańska – Warszawa ZOO zostanie utrzymany ruch jednotorowy. Zostanie jednak uruchomione dodatkowe połączenie o godzinie 15.59 z Warszawy Zachodniej.
Nowy rozkład jazdy Kolei Mazowieckich nie będzie zaskoczeniem dla pasażerów. W większości przypadków godziny kursowania pociągów pozostają bez zmian. W najtrudniejszej sytuacji będą wciąż pasażerowie linii Radom – Warszawa. Na części tej trasy trwa wciąż remont. Od najbliższej niedzieli nowością dla pasażerów będzie bezpośrednie połączenie Ostrołęki z Warszawą oraz skrócenie czasu przejazdu o 15 minut na trasie Drzewica – Radom.
Maciej Dutkiewicz z KOLEO dodaje, że duży wpływ na połączenia przez Warszawę ma otwarcie od niedzieli dworca Łódź Fabryczna. Od poniedziałku do piątku zwiększy się także liczba najtańszych połączeń Interregio Łódź – Warszawa. Zamiast sześciu pociągów na tej trasie będzie siedem. W weekendy pasażerowie mogą korzystać pięciu połączeń Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Jej pociągi dojadą z Łodzi Fabrycznej do Warszawy Centralnej nawet w 71 minut.
"PKP Intercity zmieni kategorię trzech pociągów międzynarodowych : Praha, Porta Moravica i Varsovia z Express InterCity na InterCity. Będzie taniej m.in. pomiędzy Katowicami i Warszawą. Skróci się także podróż tańszymi pociągami z Warszawy przez Łódź do Wrocławia. Podróż tą trasą będzie trwała około o 30 minut krócej" - przypomina Maciej Dutkiewicz z KOLEO.
W 2017 roku planowane są inwestycje, które będę powodowały istotne utrudnienia w ruchu pociągów SKM - przypomina przewoźnik.
Wiosną 2017 roku planowane jest rozpoczęcie modernizacji linii obwodowej pomiędzy Warszawą Zachodnią a Warszawą Gdańską. Ruch pociągów SKM i KM na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska będzie całkowicie wstrzymany przez około rok.
W ramach inwestycji zostanie poprawiony stan techniczny infrastruktury torowej oraz zostaną kompleksowo przebudowane przystanki. Powstaną również dwa nowe przystanki – w rejonie ulicy Obozowej oraz Powązkowskiej. Dzięki temu na Woli i południowym Żoliborzu poprawi się dostępność do kolei. Docelowo (po przebudowie Warszawy Zachodniej) pojawią się połączenia pozwalające na bezpośredni dojazd z linii obwodowej na linię radomską, poprawiające dojazd do pracy w rejonie Służewca, al. Żwirki i Wigury i Al. Jerozolimskich.
Na przełomie wiosny i lata 2017 roku rozpoczną się prace przy modernizacji linii podmiejskiej pomiędzy Grodziskiem Mazowieckim a stacją Warszawa Włochy. Kluczowa faza prac planowana jest na wrzesień 2017 roku – na kilkanaście miesięcy będzie wstrzymany ruch pociągów SKM pomiędzy Warszawą Zachodnią a Pruszkowem, a pociągi KM będą kursowały pomiędzy Warszawą a Grodziskiem Mazowieckim po układzie dalekobieżnym.
Obecnie opracowywana jest zastępcza komunikacja autobusowa, m.in. trasy i częstotliwości. Szczegóły będą znane w pierwszym kwartale 2017 roku.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.