Kolejowy horror od środy
Od środy, by dostać się do centrum, pasażerowie pociągów podmiejskich będą musieli się przesiadać: na Dworcu Zachodnim do wahadła, a na Wschodnim do autobusu.
Ciężkie lato czeka dojeżdżających Kolejami Mazowieckimi i SKM. Z powodu remontu torów w okolicach modernizowanej stacji Warszawa-Stadion przez najbliższe siedem tygodni zamknięty będzie odcinek podmiejskiej linii średnicowej między stacjami Warszawa Wschodnia a Śródmieście.
– Od środy większość pociągów w kierunku zachodnim (Skierniewice, Żyrardów, Grodzisk Mazowiecki, Radom, Warka, Góra Kalwaria, Sochaczew, Łowicz) skończy bieg na Dworcu Warszawa Zachodnia – mówi Donata Nowakowska, rzeczniczka Kolei Mazowieckich.
Wyjątkiem jest 15 połączeń z Radomia obsługiwanych przez pociągi piętrowe, które i tak jeżdżą przez Centralny – osiem pociągów ze Skierniewic oraz jeden pociąg z Łowicza, który wyjeżdża z tego miasta o godz. 6.37 (7.40 na Centralnym). Te składy dojadą do Wschodniej torami dla pociągów dalekobieżnych przez Centralny z pominięciem stacji: Ochota, Śródmieście, Powiśle i Stadion.
To samo dotyczy także pociągów SKM linii S1. Co godzinę tylko jedna SKM z Pruszkowa pojedzie przez Centralny, reszta skończy bieg na Zachodnim.
By dostać się z Zachodniego do centrum, trzeba będzie przesiąść się do pociągu wahadłowego, kursującego co 15 min na trasie Zachodni – Śródmieście – Zachodni, a także do pociągów InterCity i Przewozów Regionalnych. W tych pociągach, na odcinku Zachodni – Centralny – Wschodni, będą honorowane bilety KM, karty miejskie, a także bilety jednorazowe ZTM.
Od praskiej strony pociągi KM z Dęblina, Pilawy, Otwocka (także SKM), Mińska Mazowieckiego i Mrozów dojadą tylko do Dworca Warszawa Wschodnia. Przez Centralny na Zachodni pojedzie tylko jeden pociąg na godzinę z Siedlec.
Na Wschodnim na osoby udające się do centrum czekać ma zastępcza linia autobusowa ZS2. Kursy w szczycie co 4 min, poza nim – co 8 min, w weekendy co 10 min.
Poza tym poranne pociągi SKM z Sulejówka Miłosnej do godz. 10 na stacji Warszawa-Rembertów będą „odbijały” na Warszawę-Zoo i dojadą do Dworca Gdańskiego. Tu można przesiąść się wygodnie do metra.
Codziennie linią średnicową jeździ 750 pociągów podmiejskich i dalekobieżnych. Od 1 czerwca poważne utrudnienia czekają pasażerów Kolei Mazowieckich, którzy muszą dokładnie sprawdzać rozkłady jazdy. Pociągi KM, które podczas remontu pojadą torami dalekobieżnymi, zatrzymują się na Centralnym, a nie – jak widnieje w tabelach na plakatach – na Dworcu Śródmieście.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.