InterCity kupią nowe pendolino
Pierwszych osiem z 20 szybkich pociągów jeżdżących z prędkością ponad 200 km/godz. pojawi się na torach na przełomie 2013 i 2014 roku.
Pozostałych 12 składów zostanie dostarczonych pół roku później. Szybkie pociągi typu Pendolino mają wozić pasażerów z Warszawy do Gdańska i Gdyni oraz Krakowa i Katowic.
Bilet na 300-kilometrowy odcinek ma kosztować ok. 100 zł. – Ceny nie będą rosły szybciej niż koszty dostępu do torów czy energii elektrycznej – zaznaczył Grzegorz Mędza, prezes InterCity.
Cena jednego składu to 20 mln euro, a budowa stacji obsługi i utrzymanie pociągów to koszt kolejnych 30 mln zł. Zakup taboru będzie możliwy dzięki podpisanej wczoraj z Ministerstwem Transportu dziesięcioletniej umowie na realizowanie połączeń na tej trasie.
Do 2020 roku spółka otrzyma z budżetu 2 mld 800 mln zł. To zabezpieczenie dla Europejskiego Banku Inwestycyjnego, który wyłoży połowę pieniędzy. Druga połowa ma pochodzić z dotacji z UE.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.