GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Tory na Okęcie? „Nie da się”

Konrad Majszyk 11-06-2009, ostatnia aktualizacja 12-06-2009 22:30

Polskie Linie Kolejowe opóźniają budowę łącznika z lotniskiem. Szybka Kolej Miejska wskazała zaś dostawcę pociągów, ale tylko czterech.

źródło: Życie Warszawy
Drogi prowadzące do lotniska Okęcie
źródło: Życie Warszawy
Drogi prowadzące do lotniska Okęcie

Trwa pasmo kompromitacji związanych z inwestycją, która miała być priorytetem dla Euro 2012: 1,5-kilometrowego łącznika kolejowego lotniska Okęcie z dworcami Zachodnim, Centralnym i Wschodnim (obok Stadionu Narodowego).

W środę mieliśmy poznać w końcu oferty w przetargu na wykonawcę. Jak powiedział nam rzecznik Polskich Linii Kolejowych Krzysztof Łańcucki, termin został kolejny raz przełożony. Dlaczego? Tym razem z powodu Mostostalu Warszawa, który oprotestował warunki przetargu.

Według pierwszego harmonogramu, pasażerowie z Okęcia mieli zacząć jeździć pociągami do centrum miasta w 2005 roku (kolejarze obwiniają za to czeską firmę projektową Sudop). Dyrektor Zespołu Euro 2012 w PLK Kazimierz Peryt przedstawił w styczniu tego roku nowy harmonogram: początek budowy w czerwcu tego roku, a jej koniec w połowie 2011 roku. Ten plan też można już wyrzucić do śmieci.

W efekcie obok lotniskowych terminali znajduje się kuriozum na skalę europejską: podziemna stacja kolejowa – w stanie surowym i bez torów. Kiedy ruszy budowa, a na lotnisko Okęcie będzie można dojechać pociągiem – tego nie wiadomo. Szacowany koszt inwestycji urósł już do ponad 500 mln zł.

Czy z taborem jest lepiej niż z infrastrukturą? Szybka Kolej Miejska uporała się w końcu z przetargiem na leasing czterech pociągów dla trasy: Sulejówek – Pruszków. Z powodu biurokratycznego absurdu oficjalny werdykt będzie znany dopiero w poniedziałek. Dlaczego? Komisja przetargowa musiała poprawić tzw. oczywistą omyłkę w jednej z ofert i poinformować o niej na piśmie prawników konkurencyjnej firmy. A producent pomylił się przy liczeniu wadium o... 1 grosz.

– Obie oferty spełniają nasze wymagania. Obie zostały złożone prawidłowo – przyznaje jednak prezes SKM Leszek Walczak.A to znaczy, że potwierdziły się informacje „ŻW“. Przetarg wygra nowosądecki Newag z pociągami 19WE, który złożył niższą ofertę: 87,2 mln zł (to koszty pociągów i rat leasingowych). Bydgoska PESA z pociągami ED-74 była droższa: 119,6 mln zł. A cena stanowi 78 proc. kryteriów przetargowych.

SKM zaprosiła też koncerny Bombardier, Newag, PESA i Stadler do drugiego etapu przetargu na 13 pociągów do obsługi lotniska Okęcie. To będzie tabor dla łącznika kolejowego, nad którym ciąży inwestycyjne fatum.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane