Zamykają parking na Stokłosy. Zbudują nowy i większy
Zamiast jednego poziomu będą cztery gdzie zmieści się ok. 400 aut. Parking P+R przy stacji metra Stokłosy zostanie rozbudowany. Wcześniej jednak będzie zamknięty
Parking P+R Metro Stokłosy cieszy się ogromnym zainteresowaniem kierowców. Codziennie jest całkowicie zapełniony. Jednak wkrótce kierowcy będą musieli sobie znaleźć nowe miejsce. Swoje auta na nim mogą zostawiać tylko do końca tygodnia, ale tego roboczego. W nocy z piątku na sobotę dotychczasowy parking zostanie zamknięty. I to dosyć długo, bo na ponad rok.
- Podjęliśmy decyzję o wybudowaniu tam obiektu kubaturowego. Chcemy, by mieściło się tam więcej samochodów – informuje Igor Krajnow, rzecznik ZTM.
Dodaje, że kierowcy, którzy z niego dotąd z niego korzystają będą mogli parkować na trzech innych znajdujących się w pobliżu parkingów: P+R Metro Ursynów, P+R Metro Imielin oraz P+R Metro Wilanowska. - Parkingi Metro Ursynów i Metro Wilanowska cieszą się także dużym zainteresowaniem. Najwięcej wolnych miejsc codziennie jest na parkingu przy stacji Imielin. Bez problemów powinno pomieścić się tam ok. 100 dodatkowych samochodów - tłumaczy Krajnow.
Budowa nowego parkingu P+R Metro Stokłosy jest dofinansowana z funduszy unijnych. Parking będzie miał cztery poziomy. Kierowcy będą na nim mieli do dyspozycji w sumie 394 miejsca parkingowe, w tym 6 miejsc przeznaczonych zostanie dla kierowców niepełnosprawnych. Dodatkowo znajdą się na nim stojaki do przypięcia 20 rowerów.
Nowy parking zostanie wybudowany w ramach drugiego etapu budowy systemu „Parkuj i Jedź". Powstanie zamiast obiektu w Rembertowie, z którego budowy, ZTM musiał się wycofać, bo protestowali okoliczni mieszkańcy.
W czasie budowy nowego parkingi nie będzie działać także pętla autobusowa Ursynów Południowy. Dlatego od 19 października trasa linii 193 zostanie wydłużona. Autobusy będą jeździły ulicami: al. KEN – Jastrzębowskiego – Rodowicza „Anody" do pętli Ursynów Północny (powrót Ursynów Północny – Jastrzębowskiego).
Nowy parking na Stokłosach postawi firma Erekta Budownictwo z Warszawy. Będzie kosztował ok. 16,5 mln zł. Ma być gotowy w połowie stycznia 2015 r.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.