Nowa obwodnica Grójca
Kto jeździ krajową „siódemką“ z Warszawy w stronę Radomia i Krakowa, łatwiej ominie Grójec. Po dwóch latach budowy drogowcy otworzyli w piątek 8,3 km ekspresowej obwodnicy tego miasta.
Wyczekiwana budowa ruszyła w listopadzie 2006 roku. Prace powinny skończyć się ponad trzy miesiące temu. Skąd opóźnienie? Właściciele kilku nieruchomości nie zaakceptowali zaproponowanych odszkodowań. Próbowali zablokować inwestycję, odmawiając wpuszczenia drogowców.
– Musieliśmy przejmować nieruchomości w asyście policji. Potrzebna budowa ruszyła, ale z opóźnieniem – tłumaczy szef Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Wojciech Dąbrowski.
Droga została dostosowana do parametrów trasy ekspresowej. Kierowcy dostali więc dwie jezdnie po dwa pasy (do tego po jednym pasie awaryjnym), oddzielone barierami energochłonnymi. Dzięki nowym wiaduktom przejazd jest w pełni bezkolizyjny.
Drogę zbudowało konsorcjum Bilfinger Berger i PRM Mosty Łódź. Koszt inwestycji to 216 mln zł. 75 proc. tej sumy pochodzi z funduszy UE.Do czerwca 2009 roku powinna się skończyć przebudową drogi nr 7 między Grójcem a Białobrzegami. Przed Euro 2012 kierowcy mają dostać kolejny odcinek – od Radomia do granicy Mazowsza.
Dodaj swoją opinię
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.