GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

SZREK na obwodnicy

Konrad Majszyk 10-06-2008, ostatnia aktualizacja 11-06-2008 22:48

Inżynierowie kończą prace nad systemem zarządzania ruchem na obwodnicy. Nazywa się podobnie jak zielony stwór z animowanej superprodukcji z Hollywood.

autor: Jakub Ostałowski
źródło: Fotorzepa

Kamery nad jezdniami i w tunelach, czujniki pomiaru ruchu w asfalcie, elektroniczne tablice na poboczach z informacjami o objazdach. Ten system ma pozwolić informować kierowców on-line o wypadkach, korkach, oblodzeniu jezdni itd. i kierować ich objazdami.

– System zarządzania ruchem to absolutny priorytet wśród inwestycji potrzebnych do obsługi Euro 2012, o wiele ważniejszy od drugiej linii metra – twierdzi prof. Wojciech Szydłowski z Politechniki Warszawskiej.W czerwcu będzie gotowa koncepcja opracowywana przez Instytut Badawczy Dróg i Mostów wraz z Politechniką. System obejmie tzw. warszawski węzeł drogowy, czyli obszar wewnątrz okalających Warszawę dróg krajowych nr 50 i 62.

Największe natężenie czujników i tablic znajdzie się na tzw. obwodnicy ekspresowej, czyli 80 km bezkolizyjnych tras – łączników z planowaną autostradą A2 – przez Bemowo, Wesołą, Ursynów i Włochy (łącznie to 38 wielopoziomowych skrzyżowań).

Koncepcja jest potrzebna, żeby już w projektach poszczególnych elementów obwodnicy uwzględnić przepusty pod jezdniami pod światłowody i zasilanie, fundamenty dla bram z tablicami elektronicznymi, a także lokalizację kamer i stacji meteo.

– System zarządzania ruchem powinien powstawać równolegle z obwodnicą – mówi szef mazowieckiej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Wojciech Dąbrowski.

Do 2010 roku ma powstać pierwszy odcinek obwodnicy: 10 km z Konotopy, wzdłuż ul. Dywizjonu 303, do al. Prymasa Tysiąclecia. Do Euro 2012 drogowcy mają jeszcze szansę zbudować nową wylotówkę na Kraków i łącznik Puławskiej z lotniskiem Okęcie i ul. Marynarską.

SZREK to pomysłowa robocza nazwa stworzona ze słów: system zarządzania ruchem na drogach krajowych. Ma się składać z 16 centrów wojewódzkich. Ten w tzw. warszawskim węźle drogowym ma znaczenie kluczowe – stanowić będzie zalążek ogólnokrajowego.

Wewnątrz stolicy Zarząd Dróg Miejskich buduje za 34 mln zł lokalny system usuwania korków – na razie wzdłuż Wisłostrady, Al. Jerozolimskich i na Powiślu. Ten nie ma już tak błyskotliwej nazwy. ZDM stworzył skrót od: zintegrowanego systemu zarządzania ruchem, czyli ZSZR (dlatego jest przezywany przez kierowców – ZSRR).

Miał być gotowy w październiku ub. roku, ale zacznie działać zapewne w lipcu. Na razie ZDM nalicza firmie Siemens kary umowne. Ta tłumaczy się przewlekłością urzędniczych procedur.

14 mld zł ma kosztować obwodnica ekspresowa stolicy, dla której powstanie system SZREK

Skomentuj artykuł

Życie Warszawy

Najczęściej czytane