GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Drogowe przebudzenie?

Maciej Szczepaniuk, Konrad Majszyk 04-06-2008, ostatnia aktualizacja 05-06-2008 19:59

Bliżej do rozpoczęcia kluczowych inwestycji drogowych w stolicy: budowy fragmentu południowej obwodnicy i modernizacji Trasy AK i Toruńskiej. Wojewoda wydał w końcu wczoraj potrzebne decyzje.

Chodzi o uzgodnienia środowiskowe dla odcinka południowej obwodnicy Warszawy przez Włochy, Raszyn i Trasy N-S w sąsiedztwie lotniska Okęcie (bezkolizyjną trasę w kształcie litery „L“ między Marynarską, lotniskiem i Puławską) oraz decyzję lokalizacyjną dla przebudowy Trasy AK i Toruńskiej na odcinku od al. Prymasa Tysiąclecia do ul. Piłsudskiego w Markach.

– To jedna z najtrudniejszych decyzji, jakie mój urząd wydał w ostatnich latach – mówił na spotkaniu z dziennikarzami Jacek Kozłowski, wojewoda mazowiecki. Za nim piętrzyły się stosy dokumentów, które podpisywał przez ostatnie dwa dni.

Postanowienia pozwolą drogowcom zakończyć trwające od lat przygotowania obu inwestycji.

Szybciej zaczną się prace przy budowie fragmentu południowej obwodnicy. Drogowcy zakończyli już wykup działek. Gotowy jest także projekt. – Po uprawomocnieniu się decyzji środowiskowej wystąpimy o pozwolenie na budowę – zapowiada szef mazowieckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Wojciech Dąbrowski. Drogowcy planują rozpocząć roboty jeszcze jesienią tego roku.

Specustawą w protesty

Optymistyczny termin zakończenia inwestycji wartej co najmniej 1 mld zł to czwarty kwartał 2010 roku.

Żeby tak się stało, wojewoda nadał decyzji środowiskowej rygor natychmiastowej wykonalności. Na taki scenariusz zezwala mu tzw. specustawa drogowa. Oznacza to, że protesty nie storpedują inwestycji.Inaczej jest w przypadku zgody na przebudowę Trasy AK i Toruńskiej, którą w ciągu najbliższych 30 dni można zablokować. Już w ub. roku wojewoda stoczył wygrany bój z ekologami, gdy wydawał dla trasy decyzję środowiskową. Urzędnicy twierdzą, że nie boją się protestów. – Jesteśmy dobrze przygotowani. Zresztą inwestycja dotyczy istniejącej trasy, więc będzie nam łatwiej – tłumaczy Kozłowski.

GDDKiA podzieliła przebudowę Trasy AK i Toruńskiej na dwa etapy. Prace mają rozpocząć się w pierwszym kwartale przyszłego roku. Do końca 2011 r. gotowy ma być odcinek od Modlińskiej do Marek. Termin realizacji trasy od Modlińskiej w kierunku centrum uzależniony jest od mostu Północnego (ten ma powstać pierwszy).

W ramach przebudowy Trasy Toruńskiej GDDKiA wyburzy i odbuduje zrujnowane wiadukty na Żeraniu. Miała to zrobić już w latach 2006 – 2008, ale nie dotrzymała terminu. Zamiast tego Zarząd Dróg Miejskich prowizorycznie wzmocnił i zbudował z elementów mostu Syreny tymczasowy przejazd – przedłużenie zjazdu z mostu Grota.

Na odcinku niemal 2 km, w sąsiedztwie osiedli mieszkaniowych na Bródnie jezdnie zostaną schowane w półtunelu.

Wzdłuż całej trasy od Powązkowskiej do Marek (8 km) powstanie dziewięć gigantycznych węzłów komunikacyjnych (Prymasa Tysiąclecia, Powązkowska, Broniewskiego, Marymoncka, Wisłostrada, Modlińska, Marywilska, Łabiszyńska, Głębocka, Ikea, Piłsudskiego w Markach). Dzięki ścieżce rowerzyści będą mogli przejechać bezpiecznie przez most Grota, którym teraz jeździ na dobę nawet 150 tys. aut.

Drogowcy szacują wartość inwestycji na 2 mld zł. Ile będą musieli zapłacić naprawdę okaże się na przełomie roku, gdy GDDKiA ogłosi przetarg na wykonawcę.

Będzie paraliż miasta

Dąbrowski zapytany przez dziennikarzy o utrudnienia związane tylko z przebudową Trasy Toruńskiej, nerwowo zaczął drapać się po głowie.– Takiej inwestycji w stolicy jeszcze nie było – przyznał. – Dodatkowym utrudnieniem jest warunek prowadzenia prac „pod ruchem“. Wykonawca musi zapewnić kierowcom dwa pasy ruchu przez cały okres trwania robót. Wojewoda zapowiedział też, że w ciągu miesiąca wyda zgodę na trasę S-7, drugą wylotówkę w kierunku Gdańska.

Skomentuj artykuł

Życie Warszawy

Najczęściej czytane