Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Powstaje metro na Bródnie

koz 13-11-2019, ostatnia aktualizacja 13-11-2019 16:21

Na budowie bródnowskiego odcinka linii metra M2 rozpoczęło się wybieranie ziemi spod stropu przyszłej stacji.

źródło: materiały prasowe

Na stacji Kondratowicza gotowych jest większość ścian szczelinowych, a na Bródnie rozpoczęły się prace przy budowie poziomu -1 przyszłej stacji. Do końca zmierzają również prace przy ścianach szczelinowych przy stacji Zacisze. Takie zaawansowanie robót oznacza, że wykonawca może już rozpocząć przygotowania do uruchomienia wielkich świdrów – maszyn, które będą drążyć tunele.

Wszystkie stacje linii M2 budowane są metodą podstropową. Polega ona na tym, że najpierw buduje się betonową płytę – przyszły strop stacji, a następnie wybiera się spod niej ziemię. W ten sposób powstają kolejne poziomy stacji aż do ostatniego poziomu, tzw. płyty dennej. Na stacji C21 Bródno rozpoczęły się prace przy wybieraniu ziemi z poziomu -1, to poziom antresoli przyszłej stacji. Korpus tej stacji musi być gotowy jako pierwszy, stąd rozpocznie się drążenie tuneli. Równolegle trwa budowa komory startowej dla tarcz TBM.

Zgodnie z podpisanym we wrześniu 2018 roku kontraktem - na północno-wschodniej końcówce metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze" pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20 „Kondratowicza" przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 „Bródno" przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej.

Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstanie również duża hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie.

Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł, ma 36 miesięcy.

zw.com.pl

Najczęściej czytane