GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Metro - próba druga

Izabela Kraj 15-10-2008, ostatnia aktualizacja 16-10-2008 18:48

Nowy przetarg na metro pod Świętokrzyską i Targową ogłoszony. Na oferty władze stolicy czekają do połowy lutego. Koszty mają nie przekroczyć 3 mld zł. Na budowę dano tylko trzy miesiące więcej czasu niż poprzednio. Tylko w Życiu Warszawy Online możesz już przejechać się II linią metra!

Jako pierwsi zaprezentowaliśmy naszym Czytelnikom jak będą wyglądały wnętrza siedmiu stacji centralnego odcinka podziemnej kolejki, zaprojektowane przez Metroprojekt i AMC Andrzej M. Chołdzyński. Teraz - po raz pierwszy - prezentujemy projekt wnętrz na grafice komputerowej.

Wsiadaj do metra. Zobacz to, co zobaczysz najwcześniej w 2013 r. pod ziemią jadąc od stacji Rondo Daszyńskiego do Dworca Wileńskiego. Wczoraj ratusz ogłosił drugi przetarg na tę inwestycję. Poprzedni został unieważniony, bo wykonawcy zażyczyli sobie za budowę 6 km tunelu prawie 6 mld zł. Tym razem miasto liczy, że padną ceny zbliżone do 3 mld zł. Zmieniło też formułę przetargu i wydłużyło nieco czas budowy.

Drugi przetarg ma być pozbawiony błędów pierwszego, który został unieważniony 30 lipca. Metro Warszawskie dało wtedy wykonawcy na projekt i budowę 45 miesięcy – żeby zdążyć na Euro 2012. W efekcie hiszpańskie i niemieckie koncerny zażądały od miasta 6 mld zł, zamiast 2,8 mld zł (na tyle wycenili inwestycję na zlecenie miasta niezależni eksperci). Tym razem ratusz ma uaktualniony kosztorys i nieco dłuższy czas budowy.

– Wyliczeń ekspertów ujawniać tym razem nie chcemy. Liczymy, że dzięki rynkowej konkurencji powinniśmy się zmieścić w 3 mld zł – przewiduje wiceprezydent miasta Jacek Wojciechowicz.

Czym drugi przetarg różni się od nieudanego pierwszego?

Formuła Nie będzie to już dialog konkurencyjny – z wielomiesięcznymi negocjacjami między Metrem i potencjalnymi oferentami – tylko przetarg nieograniczony. To ma zmniejszyć prawdopodobieństwo zmowy firm i dyktowania wygórowanych cen.

– Do końca nikt nie powinien wiedzieć, kto jaką ofertę złoży. A głównym kryterium będzie cena – twierdzi Wojciechowicz.

Czas Zwycięzca przetargu dostanie na projekt i budowę 48 miesięcy od podpisania umowy – czyli o trzy miesiące więcej niż poprzednio. W tym przypadku 6 km od ronda Daszyńskiego do Dw. Wileńskiego miałoby być gotowe w połowie 2013 roku.

Kary Jeśli wykonawca spóźni się z terminami w trakcie budowy, ale dotrzyma ostatecznej daty otwarcia linii, ratusz anuluje naliczone wcześniej kary. To ma zniechęcić firmy do wliczania w cenę inwestycji ryzyka nieterminowej budowy.

Czy to wystarczy, by tym razem przetarg się udał?

Eksperci zwracają uwagę na niewielkie wydłużenie terminu. Dlaczego to tylko trzy miesiące? Aby zdążyć z budową do 2013 roku. Wtedy inwestycja „załapie się” na dotację z UE (nawet do 80 proc.) w ramach budżetu na lata 2007 – 2013.

– Ratusz chyba wiesza sobie nad głową kolejny bat, który pozwoli koncernom budowlanym na windowanie cen – obawia się Wojciech Tumasz ze Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji. – W pierwszym przetargu było to Euro 2012, teraz groźba utraty unijnej dotacji.

Życie Warszawy

Najczęściej czytane