GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Wyzwanie krzywej ściany

Izabela Kraj 05-08-2008, ostatnia aktualizacja 06-08-2008 21:55

Osiem firm chce budować Muzeum Historii Żydów Polskich. Do drugiego etapu przetargu może przejść siedem z nich.

Z konsorcjów, które zgłosiły się do przetargu na budowę muzeum przed pomnikiem Bohaterów Getta na Muranowie, większość ma mocną pozycję na warszawskim rynku budowlanym: Mitex i Strabag, Warbud z Karmarem, Polimex z Mostostalem czy Budimex-Dromex. W ósemce są też konsorcja polskich firm z partnerami z Izraela, Hiszpanii i Portugalii.

Przetarg jest dwustopniowy, na razie nie padły więc żadne ceny. Jednak miasto szacuje, że budowa będzie kosztować ok. 270 mln zł. Płacą ratusz i resort kultury (Żydowski Instytut Historii za wyposażenie).

– Teraz przed nami etap oceny firm. W ciągu trzech tygodni powinniśmy zbadać ich wiarygodność. Później, po weryfikacji, zaprosimy maksymalnie siedmiu wybrańców do składania ostatecznych ofert z cenami – mówi Paweł Barański, szef Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta, który odpowiada za organizację przetargu na budowę Muzeum Historii Żydów.

Zwycięzca – ma być wybrany do końca roku – będzie musiał zmierzyć się ze zwycięskim konkursowym projektem fińskich architektów Ilmari Lahdelma i Rainera Mahlamäki. A wizja Finów nie jest prosta do realizacji.

Największa trudność to nietypowe, asymetryczne wejście symbolizujące rozstąpienie się Morza Czerwonego. Dla budowniczych, którzy do tej pory specjalizowali się w mostach czy betonowych budynkach będzie to nie lada wyzwanie. Pierwszą trudność dyrektor Barański wróży już na etapie przetargu. – Ostrzegliśmy firmy, że projekty tego fragmentu obiektu, fachowo nazywanego ścianą krzywoliniową, otrzymają tylko w wersji elektronicznej. To zbyt skomplikowana konstrukcja, by drukować tony papieru z rysunkami – mówi Barański.

A jeśli okaże się, że nikt nie jest w stanie zbudować tego wejścia? – Przetarg unieważnimy – kwituje szef SZRM. – Nie ma możliwości na jakiekolwiek istotne ingerencje w zaprojektowany wygląd muzeum.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane