GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Narodowe muzeum na dachu świątyni

Monika Górecka-Czuryłło 23-10-2008, ostatnia aktualizacja 24-10-2008 16:35

Dźwięk, obraz, a nawet zapach – takie efekty będą wykorzystane w Muzeum Jana Pawła II i Ks. Stefana Kardynała Wyszyńskiego. Już teraz zobacz na materiale filmowym wizualizacje Świątyni Opatrzności.

To specyficzne muzeum. Nie dość, że położone na wysokości 26 m nad ziemią i w kształcie pierścienia, to dodatkowo umieszczone nad sakralną częścią Świątyni Opatrzności Bożej – mówi dyrektor Muzeum Jana Pawła II i Ks. Stefana Kardynała Wyszyńskiego Paweł Skibiński.

Dodaje, że muzeum nie będzie tylko zbiorem eksponatów, choć już trwają ich poszukiwania.

– Chcemy, żeby był to ośrodek upamiętnienia roli kościoła katolickiego w XX-wiecznym życiu narodu polskiego. Ale środki wystawiennicze będą nowoczesne. Chcemy oddziaływać na widza nie tylko obrazem, dźwiękiem, ale też np. zapachem. Taki swoisty ma chociażby kościelna zakrystia.

Na razie przygotowywane są założenia wystawy, z początkiem roku będzie ogłoszony konkurs na koncepcję plastyczną. Otwarcie głównej ekspozycji zaplanowano na jesień 2010 r. Jej koszt to ok. 4 tys. euro. Będą też przygotowywane wystawy czasowe i tematyczne. Np. w przyszłym roku zaplanowano ekspozycję poświęconą pierwszej wizycie Jana Pawła II w Polsce w 1979 r.

– W muzeum mają być jakby linki do szczegółów związanych z kardynałem i papieżem, np. do pielgrzymek, Światowych Dni Młodzieży czy miejsc w Polsce związanych z tymi osobistościami. Dla młodych będzie to edukacja, a dla starszych wspomnienie – wyjaśnia arcybiskup Kazimierz Nycz.

Muzeum powstaje niemal na dachu Świątyni Opatrzności Bożej. Powyżej będzie jeszcze taras widokowy i kopuła. Całość będzie miała 76 m wysokości. Teraz prace trwają na 32. metrze.

Pierścień okalający część sakralną, gdzie znajdzie się muzeum, będzie gotowy w tym roku. Także wtedy mają być ukończone prace nad przednimi pylonami, przez które będzie wejście do muzeum. Zamknięcie stanu surowego świątyni zaplanowano wstępnie na rok 2011. Szacowany koszt całości to ok. 150 mln zł. Ministerstwo Kultury dało dotację celową na część muzealną w wysokości 22 mln zł.

– W czasie czerwcowego pierwszego Dnia Dziękczynienia zebraliśmy w całej Polsce 6 mln zł – mówi abp Nycz. – To wystarczy np. na okna w świątyni albo na kopułę – żartuje arcybiskup. Dodaje, że było to wielkie „dziękuję“ Bogu za osobiste sprawy, ale i za najnowszą historię Polski.

Dodaj swoją opinię

Zobacz wizualizację na filmie:

Życie Warszawy

Najczęściej czytane