Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Rozbiórka wiaduktu na Andersa całą dobę

Konrad Majszyk 19-03-2009, ostatnia aktualizacja 20-03-2009 15:59

Od środy prace na estakadzie obok Dworca Gdańskiego będą się odbywały non stop. Dzisiaj drogowcy wystąpią o dwa pozwolenia na budowę trzech nowych wiaduktów.

Prace na Andersa będzie trwała 24 godziny na dobę
autor: Kuba Kamiński
źródło: Fotorzepa
Prace na Andersa będzie trwała 24 godziny na dobę

Do 24 kwietnia drogowcy mają rozebrać zrujnowaną przeprawę na Andersa i ustawić w jej miejsce tymczasowy most. Prace będą wymagały wstrzymywania ruchu pociągów. W piątek harmonogram prac zaakceptował dyrektor regionalnego oddziału Polskich Linii Kolejowych Jacek Nowak.

Rozmowy z kolejarzami do ostatniej chwili były napięte. Problem polegał na tym, jak skoordynować miejską inwestycję z planowaną przebudową torów i peronów Dw. Gdańskiego.

– Ustaliliśmy kto, jak i kiedy rozbierze sporne przyczółki starego wiaduktu. Nic już nie stoi na przeszkodzie w kontynuowaniu prac – mówi „ŻW” wicedyrektor Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych Andrzej Marecki.Na razie rozebrane zostały jezdnia wiaduktu nad torami oraz tory tramwajowe i chodnik od strony Dw. Gdańskiego. Od środy konstrukcja wiaduktu zacznie znikać. Prace potrwają siedem dni. Jak zapewnia ZMID, będą się odbywały przez całą dobę. Na hałas mogą się wtedy skarżyć mieszkańcy ul. Słomińskiego i Krajewskiego.

Rozbiórka będzie odbywała się w sposób mało spektakularny: specjaliści z firm WPM Mosty i PBL Mazowieckie Mosty mają zakaz stosowania mikroładunków wybuchowych. Na początku kwietnia ma ruszyć budowa tymczasowej przeprawy.

Co z docelowymi wiaduktami (dwoma dla aut i jednym dla tramwajów)? Dzisiaj ZMID wystąpi o pozwolenie na ich budowę. Dodatkową komplikacją jest to, że: aż do dwóch instytucji – prezydent Warszawy i wojewody Mazowsza. W przyszłym tygodniu zostanie ogłoszony przetarg na wykonawcę.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane