GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Gdański zamiast Centralnego

Marek Kozubal 21-02-2014, ostatnia aktualizacja 22-02-2014 10:11

Remont mostu średnicowego spowoduje, że trasy i godziny kursów zmieni kilkadziesiąt pociągów.

Remont torów potrwa rok
autor: Krzysztof Skłodowski
źródło: Fotorzepa
Remont torów potrwa rok

Torowisko na moście średnicowym jest w tak złym stanie, że pociągi muszą zwalniać do 40 km na godzinę. Ale jak zapewniają kolejarze, po modernizacji będą jeździły z prędkością 60 km/h.

W czasie ubiegłorocznych wakacji przeprowadzono remont linii podmiejskiej, teraz przyszedł czas na modernizację torów, którymi jeżdżą pociągi dalekobieżne.

Drugi etap remontu mostu średnicowego rozpocznie się 9 marca i potrwa do 15 czerwca.

Dlaczego tak jak w poprzednim roku robotnicy nie wejdą na tory w wakacje? – Przeprowadziliśmy analizy ruchu pociągów, wybraliśmy okres najmniej uciążliwy dla pasażerów. W czasie wakacji z Dworca Centralnego odjeżdżają pociągi sezonowe, kolonijne i wakacyjne – tłumaczy Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK.

Pasażerowie będą poznawać Warszawę

Niemniej przez trzy miesiące remont ten będzie oznaczał spore utrudnienia dla wszystkich pasażerów pociągów.

W czasie remontu niektóre pociągi jadące z zachodniej części kraju będą musiały ominąć dworce Wschodni i Centralny. Zamiast tego będą zatrzymywać się na Gdańskim. To oznacza, że część pasażerów, którzy do tej pory mieli wygodne przesiadki w centrum miasta, będzie musiała dotrzeć na Gdański. Kolejarze szacują, że na tym dworcu codziennie będzie musiało się przesiąść co najmniej 600 osób.

Intercity przygotowuje się więc do ofensywy informacyjnej. Przewoźnik ten zawarł już porozumienie z ZTM, z którego wynika, że pasażerowie pociągów tej spółki będą mogli na podstawie biletu kolejowego za darmo przejechać tramwajem lub metrem z Gdańskiego na Centralny.

– Nie będą mieli biletu otwierającego bramkę w metrze, dlatego będą mogli skorzystać z przejścia dla osób z bagażem, lub wjechać windą na peron metra – tłumaczy Zuzanna Szopowska, rzecznik PKP Intercity.

Na Gdańskim uruchomione zostaną dwie kasy dla pasażerów IC, będą tam też rozdawane ulotki z informacją, jak poruszać się między dworcami. – Na peronach umieścimy naklejki i tzw. potykacze informujące o tym, jak dojść do tramwaju lub metra – dodaje Szopowska. Informacje takie będą też wyświetlane na ekranach na dworcach, w metrze i tramwajach.

Inaczej na lotnisko

Po co to wszystko? Na ten dworzec będą kierowane składy PKP Intercity odjeżdżające w kierunku wschodnim i północnym, czyli do Białegostoku, Lublina, Terespola, Olsztyna. Dodatkowo pojadą tam składy z kierunku zachodniego kończące bieg, których przejazd przez Centralny nie będzie możliwy.

– Z Dworca Gdańskiego będzie odjeżdżać siedem pociągów, 15 przejedzie przez niego tranzytem, a 18 skończy tam bieg. Szacujemy, że w dzień powszedni z tego dworca skorzysta około 6,8 tys. pasażerów więcej niż dotychczas – mówi Zuzanna Szopowska.

To niejedyne zmiany w kursowaniu pociągów. Niektóre przyjeżdżające z kierunku zachodniego, z wyjątkiem pociągów jadących z Łodzi, będą kursować z pominięciem stacji Warszawa Zachodnia. Jak informuje PKP PLK, pociągi międzynarodowe odjeżdżających z Warszawy będą kursowały przez linię średnicową i Dworzec Centralny.

Poważne zmiany czekają pasażerów korzystających z Kolei Mazowieckich. Pociągi lotniskowe, które łączą oba mazowieckie porty lotnicze (Chopina i Modlin), będą kursować pomiędzy stacjami PKP Modlin a Warszawą Wschodnią. Jedynie dwa pociągi pojadą dalej – do Dworca Zachodniego.

Pasażerowie jadący na lotnisko Chopina będą mogli skorzystać z pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej. Pociągi SKM będą kursowały na linii Okęcie – Dworzec Centralny. Za to uwaga na pociągi SKM jeżdżące z Wieliszewa, bo one  dojadą tylko do Dworca Wschodniego.

Kolejarze zachęcają pasażerów, by od początku marca regularnie sprawdzali rozkłady jazdy pociągów (są dostępne na stronach wszystkich przewoźników).

Tor po torze

A jak będzie przebiegać sam remont na moście średnicowym? Ułożone są na nim cztery tory – dwa do ruchu podmiejskiego i dwa do dalekobieżnego (sam most ma długość 470 m). Marcowy remont będzie przeprowadzony nieco inaczej niż w poprzednim roku. Wtedy zamknięte zostały obydwa tory „podmiejskie". – Dalekobieżne będą zamykane na przemian – mówi Mirosław Siemieniec. Najpierw robotnicy wyremontują jeden tor, a gdy go skończą i oddadzą do użytku (ma się to stać 26 kwietnia), rozpoczną prace przy drugim.

Prace będą prowadzone obok przejeżdżających pociągów 16 m nad poziomem wody. Wykonawca wymieni wszystkie elementy torów – na jednym znajduje się 748 mostownic (podkładów). Roboty obejmą również montaż nowych elementów konstrukcji mostu: odbojnic i blach przeciwpożarowych.

Życie Warszawy

Najczęściej czytane