GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Pułapki na mostowców

Konrad Majszyk 10-02-2009, ostatnia aktualizacja 11-02-2009 19:03

Most Północny będzie gotowy kilka miesięcy przed Euro 2012 – obiecują władze Warszawy. Inwestycję mogą jednak opóźnić awantury z naśladowcami rodziny Gmurków.

Przeprawa ma uratować duszącą się w korkach Białołękę i odciążyć most Grota-Roweckiego, którym przejeżdża w ciągu doby ponad 150 tys. pojazdów (to absolutny rekord Polski). Mniejsze natężenie ruchu panuje nawet na moście Golden Gate w San Francisco.

Most Północny to najbardziej pechowa stołeczna inwestycja, której nie sprostał na razie żaden z rządzących Warszawą od 2002 roku. Czy złą passę uda się w końcu przełamać? Do podpisania umowy jeszcze daleka droga – rodzime prawo jest pełne luk, dzięki którym można blokować rozstrzygnięcie przetargu. Największe pułapki czyhają zaś na etapie budowy.

Most i... jakoś to będzie

Po pierwsze: ryzyko prowizorki. Równocześnie z budową odcinka między ul. Modlińską i Wisłostradą miała powstawać część druga inwestycji: drogowy łącznik między Wisłostradą a stacją metra Młociny. To właśnie dla samochodów z mostu Północnego powstał gigantyczny parking Parkuj i Jedź na tysiąc samochodów obok pętli autobusowej i tramwajowej przy Hucie Warszawa.

Tymczasem dopiero w czerwcu Transprojekt Gdański ma dostarczyć gotowy projekt i pozwolenia budowlane dla tego odcinka. Nie wiadomo, czy i kiedy inwestycja ruszy. Nie ma jej nawet w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym, czyli spisie miejskich budów zaplanowanych na najbliższe lata. Dlaczego?

– Na inwestycję zabrakło środków w budżecie. Dzięki oszczędnościom w przetargu na most Północny o pieniądze może będzie jednak łatwiej – mówi rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych Agata Choińska.

„Nie pozwolę i koniec”

Po drugie: protesty mieszkańców. W rejonie przyszłego skrzyżowania Trasy Mostu Północnego z Modlińską znajduje się obstawiony billboardami zrujnowany dom, którego mieszkaniec odmawia wyprowadzenia się. A bez tej działki nie da się połączyć Trasy Mostu Północnego z Modlińską.

– Ten grunt stał się własnością Skarbu Państwa w momencie wydania decyzji lokalizacyjnej. Dzięki drogowej specustawie zostanie zajęty wbrew woli właściciela – mówi Małgorzata Gajewska ze ZMID.

W podobny sposób miał zostać przejęty w ubiegłym roku teren autokomisu przy ul. Płowieckiej i domu rodziny Gmurków przy ul. Powstańców Śląskich. Efektów do dziś nie ma żadnych: obie działki nadal blokują budowę dróg.

Trasa bez tramwaju?

Trzeci problem: w kompromitujący sposób przebiegają przygotowania do budowy linii tramwajowej: od stacji metra Młociny przez most Północny do Nowodworów i Winnicy. Okazuje się, że teren potrzebny do budowy pętli tramwajowej... został już sprzedany deweloperowi. Jeśli ten nie zostanie teraz wywłaszczony, linia tramwajowa będzie się kończyła przy ul. Mehoffera.

Życie Warszawy

Najczęściej czytane