Idea zmienia się w Orange
Idea, druga co do wielkości sieć komórkowa w Polsce, zmienia nazwę na Orange. To marka, pod jaką działają na całym świecie komórkowe sieci należące do France Telecom.
W Polsce nie będzie już sieci Idea, tylko Orange.Nie określono jeszcze dokładnej daty, kiedy to nastąpi, ale najprawdopodobniej w ciągu kilku miesięcy. Nieznana w Polsce marka Orange jest jedną z najlepiej znanych marek telekomunikacyjnych w Europie i na świecie. Bez zmian dla klienta – Z punktu widzenia klientów zmieni się niewiele. Usługi telekomunikacyjne nadal będzie świadczyć PTK Centertel. Nie będzie potrzeby podpisywania nowych umów – powiedział nam Jacek Kalinowski, rzecznik prasowy PTKCentertel. Nic się też nie zmieni w obowiązujących promocjach. To na razie. A w przyszłości? Jacek Kalinowski twierdzi, że obecnośćwdużej międzynarodowej grupie telekomunikacyjnej przyczyni się do obniżenia cen i wprowadzenia nowych usług. Zmniejszą się koszty operacyjne, na przykład nakłady na zakup nowych technologii (infrastruktury, terminali itp.) czy też przygotowanie działań wizerunkowych (reklama, marketing itp.). Będą i koszty Eksperci mają jednak wątpliwości. Aby Orange zaistniał w świadomości klientów, firma będzie musiała zwiększyć nakłady na reklamę. Koszty będą duże, bo trzeba zmienić wystrój salonów sprzedaży, przeprowadzić kampanie reklamowe. Ponadto za korzystanie z marki Orange, PTKCentertel będzie rocznie płacić 1,6 proc. swoich obrotów. To pozornie niewiele, ale rocznie operator zapłaci grupie Orange ok. 90 mln zł. Umowa została zawarta na 10 lat, co oznacza, że przy zachowaniu obecnego poziomu przychodów, grupa Orange otrzyma ok. miliarda złotych. Ryzykowne posunięcie – Orange cieszy się dużą renomą na świecie. Mimo to, z punktu widzenia takiej fimy jak PTK Centertel, zmiana marki, to odważne i ciekawe posunięcie – mówi Elżebieta Pełka, właścicielka agencji reklamowej E.P. Creative Services. – Oczywiście, istnieje niebezpieczeństwo, że koszty tej operacji będą bardzo duże i przełożą się na koszty usług – dodaje. Inni też zmienią nazwę Zmiany nazw są niewykluczone także w innych polskich sieciach komórkowych. Era, nad którą nie dawno przejął kontrolę Deutsche Telekom, najprawdopodobniej zmieni nazwę (tak jak inne sieci komórkowe niemieckiego operatora) naT-Mobile. Najpierw jednak musi zakończyć się spór o władze w tej spółce. Z kolei polscy właściciele Plusa zastanawiają się nad sprzedażą swoich udziałów. Chętny na ich nabycie jest brytyjski Vodafone (dzieś mniejszościowy akcjonariusz), który nie ukrywa, że jego celem jest przejęcie kontroli nad Plusem. Data: 20.04.2005
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.