Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Stołeczne „elki” do kontroli

WIT 24-08-2010, ostatnia aktualizacja 25-08-2010 11:03

Kursant nauki jazdy na motocyklu walczy o życie po wypadku na Białołęce. To m.in. wynik zaniedbania instruktora.

Brak uprawnień instruktora do nauki, nieważne lub źle wystawione dowody rejestracyjne pojazdów, brak obowiązkowych kart przebiegu zajęć i gaśnic w samochodach – to najczęstsze uchybienia
autor: Michał Walczak
źródło: Fotorzepa
Brak uprawnień instruktora do nauki, nieważne lub źle wystawione dowody rejestracyjne pojazdów, brak obowiązkowych kart przebiegu zajęć i gaśnic w samochodach – to najczęstsze uchybienia

Aby do podobnych zdarzeń nie dochodziło, w stolicy trwa kontrola „elek” – ośrodków szkolenia kierowców. Uczący się prowadzić motocykl mężczyzna stracił panowanie nad pojazdem i przewrócił się na jezdnię ul. Marywilskiej. Jadąca za nim kobieta w nissanie nie zdążyła wyhamować i przejechała po nim. Kursant odniósł poważne obrażenia głowy oraz klatki piersiowej i trafił do szpitala. – Instruktor jechał z przodu, a powinien za kursantem. Właśnie po to, aby go asekurować – ocenia Wojciech Pasieczny z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji.

Aby zapewnić bezpieczeństwo kursantom, w stolicy trwa akcja „eLka”. Policjanci drogówki kontrolują pojazdy, w których prowadzona jest nauka jazdy, oraz pracę instruktorów.

– Brak uprawnień instruktora do nauki, nieważne lub źle wystawione dowody rejestracyjne pojazdów, brak obowiązkowych kart przebiegu zajęć i gaśnic w samochodach – to najczęstsze uchybienia, jakie znajdujemy podczas kontroli – wymienia Pasieczny. – Codziennie sprawdzamy ok. 15 aut, a uchybienia znajdujemy w czterech, pięciu – dodaje. Akcja „eLka” potrwa do końca grudnia.

Życie Warszawy

Najczęściej czytane