Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Nowe składy dla Kolei Mazowieckich

koz 02-04-2019, ostatnia aktualizacja 02-04-2019 10:19

Niebawem 12 nowoczesnych pociągów typu FLIRT wyjedzie na mazowieckie tory.

Stadler ma utrzymywać zespoły trakcyjne przez 18 lat. Na dostawę ma osiem lat.
autor: Mateusz Włodarczyk
źródło: Rzeczpospolita
Stadler ma utrzymywać zespoły trakcyjne przez 18 lat. Na dostawę ma osiem lat.

To efekt umowy wykonawczej, jaką podpisały Koleje Mazowieckie oraz Stadler Polska Sp. z o.o. Wartość zamówienia to blisko 405 mln zł. Pociągi będą kursować na trasie Sochaczew-Warszawa-Celestynów.

Druga umowa to kontynuacja największego w historii polskiego kolejnictwa kontraktu na zakup 71 pociągów typu FLIRT dla Kolei Mazowieckich. Pierwsza, na zakup 6 pojazdów, została podpisana w maju 2018 r.

– Ta umowa to kolejny krok w stronę rozwoju Kolei Mazowieckich, największego przewoźnika kolejowego na Mazowszu – mówi Adam Struzik, marszałek województwa mazowieckiego.

Szacunkowa wartość umowy wykonawczej na 12 ezt wynosi blisko 405 mln zł. To nie tylko zakup samych pojazdów, ale także świadczenie usług serwisowych, dostawa pakietu pozderzeniowego (naprawczego) oraz przeszkolenie pracowników. Koleje Mazowieckie, w ramach przewidzianego prawa opcji, będą miały również możliwość zlecenia wykonania do dwóch napraw w poziomie utrzymania P4 każdego z dostarczonych pojazdów.

– Pierwsze pojazdy są już budowane w fabryce Stadler Polska w Siedlcach i zgodnie z umową wyjadą na trasę do Działdowa pod koniec roku. 12 ezt z dzisiejszego zamówienia będzie wozić pasażerów na trasie Sochaczew – Warszawa – Celestynów – mówi Robert Stępień, prezes zarządu Kolei Mazowieckich.

Pierwsze pojazdy zamówione właśnie wyjadą na tory w drugim kwartale 2020 r. Pozostałe będą odbierane sukcesywnie aż do końca 2021 r.

Pociągi zamówione przez Koleje Mazowieckie to elektryczne zespoły trakcyjne typu FLIRT najnowszej generacji – lekkie, energooszczędne pojazdy z pudłami wykonanymi ze stopów aluminiowych. Będą jednoprzestrzenne, klimatyzowane, wyposażone w urządzenia informacji wizualno-dźwiękowej i bezprzewodowy dostęp do internetu. Pociągi będą osiągały prędkość 160 km/h. Będą również wyposażone w monitoring, platformę dla osób z niepełnosprawnościami, miejsce dla wózków inwalidzkich, dziecięcych i rowerów, toalety oraz interkom umożliwiający kontakt pasażera z maszynistą w sytuacji awaryjnej, a także defibrylatory AED.

zw.com.pl

Najczęściej czytane